OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Drivs du också av att arbeta för att skapa goda och långsiktiga relationer med kunder, arbeta med kundnöjdhet samtidigt som du också gillar att arbeta inom en IT-organisation som vill ligga i tekniskt framkant?
Vill du delta i arbetet med att driva en framgångsrik, transparent och ärlig kultur framåt och som gör det enkelt för våra kunder att kommunicera om våra tjänster och IT?
Då kanske du är vår nästa Kundansvarige IT på Skövde kommun?
Hos oss blir du en del av en IT-avdelning med cirka 50 medarbetare som har alla kommunens verksamheter som kunder. Vi är våra kunders IT-partner i stora och små frågor och deltar ofta i hela processen från kundens behov till implementation.
Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Sektor styrning och verksamhetsstöd ansvarar för områdena ekonomi- och verksamhetsstyrning, ekonomiadministration, administrativ styrning, arbetsgivarfrågor samt IT och andra verksamhetsstödjande funktioner såsom juridik och metodstöd i kvalitets- och utvecklingsarbete. Sektorn erbjuder tjänster till hela kommunkoncernen. Det finns cirka 140 medarbetare i sektorn.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kundansvarig som drivs av att bygga partnerskap och skapa värde för kunden samt har förmågan att omsätta kundens behov i våra IT-tjänster.
Som person bör du vara, engagerad, lösningsfokuserad, serviceinriktad och ha förmågan att lyssna och möta kunden på rätt nivå.
Exempel på arbetsuppgifter
• Vara kundens väg in till IT för strategiska IT-frågor
• Skapa en långsiktig relation med kunden
• Leda kunden rätt i de befintliga processerna (på IT)
• Ha koll på det tjänsteutbud som kunden avropar och förståelse för ITs tjänstemodell (debitering)
• Ha koll på utbudet av befintliga tjänster samt hjälpa kunden fatta rätt beslut kring användningen av dem
• Förmedla nya förfrågningar om tjänster samt agera intern projektledare mellan kunden och IT kring tjänsteutveckling.
• Jobbar aktivt med utveckling av kundansvar, samt förvalta och utveckla vår dialogmodell
Till din hjälp har du :
• Kollegor på en mycket stark IT-avdelning
• Ledningsgrupp på IT där du deltar
• Kundteam / Teammedlem (ar) som operativt kan leda IT-team
• Trevliga kunder
KVALIFIKATIONER
• Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet
• Minst 3-5 års erfarenhet av kundarbete och IT
• Mycket god förmåga i tal och skrift
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi vill att du anger löneanspråk i din ansökan och eventuella intervjuer kommer att hållas måndag 29/11.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommundirektör Tomas Fellbrandt
0500-49 81 11
HR partner Malin Elfström
0500-49 84 38
Chef HR-enheten Sofia Myrman
0500-49 82 42
Löne- och avtalschef Daniel Strandberg