OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du en spännande utmaning där du kan ta ditt tekniska kunnande till nästa nivå? Vi letar efter en skicklig B2B säljare som har ett stort intresse för att forma optimerade IT-lösningar hos våra kunder. Hos oss får du möjligheten att vara en nyckelperson i att skapa nya affärer tillsammans med drivna kollegor. Vi ser fram emot att få ha dig med på vår resa!
I din roll
I rollen som kundansvarig säljare/KAM på Connect kommer du tillhöra ett centralt team i Halmstad och vara en del av region väst. Vi har kontor från Halmstad upp till Göteborg, placeringsort är därför valfri.Vår ambition är att göra IT enkelt. Som kundansvarig kommer du därmed att arbeta med befintliga IT-kunder i regionen tillsammans med duktiga IT-konsulter för att säkerställa en trygg och stabil leverans. Du kommer att vara deras primära kontaktperson gällande deras IT-lösningar och vara en strategisk partner genom att aktivt bredda affären. Du kommer även att vara ansvarig för att förstå kundernas behov och erbjuda skräddarsydda IT-lösningar och vara lyhörd kring vilka förändringar som finns på marknaden. Med din starka förmåga att identifiera affärsmöjligheter och driva försäljning kommer du att bidra till företagets tillväxt och framgång genom IT-försäljning.
I din roll ingår:
Vidareutveckling av din kundportfölj.
Leverans mot budget samt aktivitetsmål.
Fysiska kundbesök.
Connect är en helhetsleverantör inom IT och erbjuder både produktförsörjning, tjänstepaketeringar, molnlösningar, servicedesk som tjänst, övervakning, IT-säkerhet och mycket mer. Du kommer därmed ha möjlighet att utveckla din säljförmåga och bygga upp din kunskap och nätverk inom IT-branschen.
Du rapporterar till försäljningschefen och har dessutom extra stöttning från mycket erfarna och duktiga kollegor som hjälper dig lyckas i rollen. Du kommer bli en del av en mindre region i ett ”större” bolag. I Halmstad har vi en stark teamkänsla där du har möjlighet att bolla med både juniora och seniora kollegor. Vi tror på stark laganda där vi hjälper och stöttar varandra till framgång.
Din bakgrund och profil
För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet av försäljning både inom nykundsbearbetning och förvaltning. Du är duktig på att skapa förtroende och vara skicklig på att bygga långsiktiga relationer. För att du ska lyckas uppnå bästa möjliga resultat krävs det att du är strukturerad och har ett gott sinne för planering och prioritering. Du är en person som inte kastar in handduken när det blir tufft och är den man vill ha både i sitt lag och som vän.
Krav
Du har några års arbetslivserfarenhet av försäljning inom IT, gärna inom B2B.
Kunskap inom övergripande IT-lösningar (M365, infrastruktur, onprem-lösningar, cloudlösningar etc.)
Stor vana att strukturera och planera din tid självständigt.
Flytande språkkunskap i svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort.
Varför Connect?
Vi erbjuder en position i en väletablerad verksamhet med drivna och engagerade medarbetare samt god potential för ytterligare tillväxt. Du kommer även få stort inflytande i att skapa ett konkurrenskraftigt bolag inom IT- och telekombranschen i Sverige. Connect är för oss enda kända företaget som skapar egenproducerade tjänster och säljer direkt till marknaden så här kan du vara med och utveckla affären.
Du kommer även att få ta del av:
Ett förvärvsintensivt och framåtlutat bolag
Mellanstort bolag i tillväxt med stora karriärmöjligheter
Vi finns placerade på många orter som möjliggör geografisk förflyttning
En entreprenörsdriven miljö med starkt säljdriv
En arbetsplats med stort fokus på trivsel, sammanhållning och ha kul på jobbet!
Konkurrensmässiga löner och villkor, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
Pågående optionsprogram
Ett bolag som är anslutna till kollektivavtal
Om InfraCom Group AB
InfraCom Group AB (publ) är en ledande aktör inom IT-infrastruktur. Sedan 1999 erbjuder InfraCom Group tjänster inom mobil- och fasttelefoni, molnväxel, internet via fiber, server hosting och webbplattformar. Företaget har ca 20 000 kunder företrädesvis inom SME-segmentet samt offentlig förvaltning.
Under året har Connect blivit en del av InfraCom-koncernen. Förvärvet bidrar med ännu fler egenproducerade och kostnadseffektiva lösningar. Tillsammans med InfraCom:s produktion av IT drift och smarta telefonilösningar och Connects sälj- och konsultorganisation kan vi skräddarsy lösningar som passar våra kunders behov och önskemål. Vi kommer att fortsätta att fokusera på att leverera högkvalitativa och pålitliga tjänster samtidigt som vi investerar i innovation och teknik för att hålla oss i framkant av branschens utveckling. Summeringen av vårt erbjudande skulle kunna beskrivas som tjänster och produkter inom; IT, Print & Digitalisering, Möteslösningar och Telefoni, producerat i InfraCom och framburet till marknaden av Connect.
Grundat 1997
20 000 kunder
Omsättning ca 800 miljoner
320 medarbetare
20 kontor, från Malmö i söder till Östersund i norr samt representationskontor i Norge och Finland
Huvudkontor i Göteborg
Certifierade enligt ISO9001, ISO14001 och ISO27001
Varmt välkommen med din ansökan!
Har du frågor kring rollen eller din ansökan kan du kontakta Sanna Helldén (sanna.hellden@connect.se). Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Bogren
+46 31-333 54 84