Kundansvarig (KAM) Örebro

Arbetsbeskrivning

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

It-avdelningen blir en gemensam avdelning inom Polismyndigheten. it-avdelningens främsta uppgift är att tillhandahålla it-tjänster till hela Polismyndigheten. I uppdraget ingår också att samverka i tekniska frågor med andra rättsvårdande myndigheter inom landet, främst genom det så kallade RIF-samarbetet (rättsväsendets informationsförsörjning) samt att aktivt bidra till det rättsvårdande arbetet inom EU.

Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga Polisers it-system och därtill hörande it-infrastruktur samt för att införskaffa it-system och it-applikationer och införa dem i Polismyndighetens verksamhet. I uppdraget ingår också ett funktionsansvar för den del av säkerhets- och verksamhetsskyddet som omfattar it- och informationssäkerhet samt signalskydd.

Servicekontoret Stockholm/Bergslagen består av tre grupper och tillhör leverans och support, Servicekontoret ansvarar för support av data, radio och telefoni för Polisregion Stockholm och Polisregion Bergslagen.

Arbetsuppgifter
I servicekontorets ansvarsområde ingår drift- och underhåll av it-utrustning. Som KAM är du den sammanhållande kontaktvägen mellan polisregionerna/de nationella avdelningar och it-avdelningen. Frågor av större karaktär från verksamheten kanaliseras in via KAM.

KAM träffar de olika polisregionerna planerat tre gånger per år, inför varje nytt tertial, för att följa upp leverans och supportenhetens leveranser förgående tertial, samt ta med sig input från regionerna inför kommande tertials planering. KAM följer även internt inom it-avdelningen upp de olika gruppernas förmåga att leverera enligt uppsatta mål. Vidare ansvarar KAM för uppföljning av kundärenden samt för undersökningen NAI ? Nöjd AnvändarIndex ? som genomförs en gång per år för att mäta kundnöjdheten och upplevelsen av it-avdelningens leveranser.

Befattningen som KAM innebär:
- många och täta kontakter med företrädare för polisregionerna och övrig avdelningar
- ansvar för uppföljnings/planeringsmöten med verksamheten
- ansvar för att hantera och följa upp kundärenden
- ansvar för NAI-undersökningen
- utveckla arbetsområdet nationellt tillsammans med övriga två kundansvariga.

KAM ingår i servicekontorets ledningsgrupp och rapporterar till sektionschefen.

Kvalifikationer
- Gymnasial/eftergymnasial utbildning (gärna inom it) eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Minst tre års erfarenhet av praktiskt it-relaterat arbete. Exempelvis som it-samordnare, it-tekniker eller Help-desk
- Goda kunskaper inom it och god datorvana med MS-Office
- Lägst B-körkort samt vana att köra bil
- Kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift (svenska).

Vill du veta mer och skicka din ansökan? Besök Polisens webbplats www.polisen.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RIKSPOLISSTYRELSEN STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön.
  • Flextid tillämpas.
  • Publicerat: 18 februari 2015

Liknande jobb


Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024