OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta dig an en central roll i ett spännande fintech-startup som utvecklar energisektorn? Vi söker en engagerad, nyfiken och relationsskapande talang som vill arbeta nära kunder och samtidigt driva banbrytande projekt. Hos vår kund får du möjlighet att forma din roll, utveckla idéer och vara en del av en intensiv tillväxtresa!
OM TJÄNSTEN
Vår kund hjälper företag att göra smarta elinköp med hjälp av en innovativ SaaS-tjänst och kompetens inom området. De befinner sig i en spännande tillväxtfas, och medan de växer starkt i Sverige, siktar de på framtida expansion i hela Europa. Här möter du en kreativ och dynamisk arbetsplats som präglas av innovation och entreprenörskap där nytänkande värderas högt. Ditt närmsta team kommer bestå av sex lagspelare som alla delar samma passion för att utveckla, förändra och förbättra en traditionellt ojämlik bransch - energibranschen, alltid med kunden i fokus.
Vi erbjuder dig:
- En chans att bli en del av ett expansivt och nytänkande företag där du aktivt kan påverka dess framtid
- En roll som ger dig stora möjligheter att forma din egen väg och utvecklas utifrån dina unika styrkor och intresseområden
- Frihet under ansvar, flexibla arbetstimmar och möjlighet till att arbeta delvis på distans
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I denna breda och varierade roll får du chansen att bidra till flera av företagets viktigaste fokusområden. Du kommer främst att arbeta inom tre huvudområden:
Delta och leda utvecklingsprojekt för företagets plattform:
Företagets innovativa SaaS-tjänst utvecklas ständigt, och du kommer att vara med och forma dess framtid! Till en början deltar du i pågående projekt och med tiden får du möjlighet att leda egna projekt och skapa skräddarsydda lösningar åt företagets kunder.
Agera expert och stöd för kunder inom el- och energibranschen:
Du jobbar nära kunderna, där du bland annat hjälper dem med inköpsstrategier, upphandlingar, löpande kontroll och uppföljning samt håller inspirerande föredrag om smartare elinköp.
Bygga långsiktiga kundrelationer:
Här får du möjligheten att bygga starka och långvariga kundrelationer, både i Sverige och snart även i Europa. Du kommer att förbereda och hålla kundmöten, genomföra nyförsäljning och merförsäljning samt utveckla företagets marknadsplan och tjänsteerbjudande.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant universitetsutbildning inom föredragsvis finans och/eller teknik
- Har ett stort intresse för teknik och affärer
- Har tidigare erfarenhet från en kundorienterad roll, meriterande inom B2B och/eller start-up bolag
- Har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i Office-paketet, främst i Excel
VI kommer också se starkt till dina personliga egenskaper. I denna roll ser vi att du är en flexibel, social person som trivs med att arbeta i en bred roll. Du är noggrann, arbetar strukturerat och är målmedveten. Vi ser att du har en god analytisk förmåga, har en problemlösande attityd och är prestigelös. Du besitter en god samarbetsförmåga samtidigt som du är initiativtagande och ansvarar för att driva ditt egna arbete framåt.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231