OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-enheten är Östersunds kommuns gemensamma IT-organisation och tillhör Serviceförvaltningen. IT-enheten har idag 26 medarbetare. IT-enhetens uppdrag är att med helhetssyn och verksamhetskunskap, tillhandahålla kostnadseffektiva tjänster och tekniska plattformar med hög tillgänglighet. Uppdraget omfattar såväl IT som Telefoni med totalt cirka 10 000 användare inom administration och skolverksamhet samt inom förbund.
Vi står mitt i en organisationsförändring som innebär att vi ser över organisation och arbetssätt. IT-enheten består av fem grupperingar, och ansvarar för Östersunds kommuns gemensamma IT- och e-frågor. Vi hanterar hela kedjan från strategier, kravinsamling och projektledning till drift av nätverk, servrar och arbetsplatser.
Arbetsuppgifter
Du kommer att vara en viktig medarbetare i vår förvaltningsgrupp. Arbetsuppgifterna innebär att arbeta som kundansvarig, systemförvaltare och projektledare. I rollen har Du olika uppgifter och möjligheter att arbeta med verksamhetsutveckling. Kundansvarig innebär att vara länken mellan IT-enheten och förvaltningen, att fånga upp verksamhetens behov och länka ihop det med tekniken och skapa effektivitet. Du kommer en viss del av tiden ha din arbestplats på en förvaltning.
Du får möjlighet att vara med och forma och utveckla den nya enhetens arbete. Du kommer att arbeta med att skapa en kommun i framkant när det gäller IT och digitalisering.
Personliga egenskaper och kvalifikationer
Som medarbetare hos oss är det viktigt att du är drivande och problemlösande i arbetet. Du har en god kommunikativ förmåga, samarbetsförmåga och är en god organisatör. Du är ansvarstagande, självgående och strukturerad. Du förstår sambanden mellan teknik, människa, säkerhet och utveckling av kommunens olika verksamheter. Du har en pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.
Du har för tjänsten relevant dokumenterad utbildning, lämpligen högskolebaserad IT-utbildning eller motsvarande erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig.
Vi söker dig som har erfarenhet som kundansvarig samt arbetat med systemförvaltning och projektledning.
Erfarenhet av att arbeta metodiskt och systematisk med etablerade modeller/metoder t ex inom systemförvaltningsområdet är meriterande.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.