OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en mästare på kundrelationer! Till Veidekke Bostad söker KFX HR-partner nu en kundansvarig som vill vara med och bygga upp moderna kundrelationer i en spännande affär. Detta är rollen för dig som trivs i en relationsskapande och kommunikativ kontext, där du är företagets ansikte utåt och hjälper kunder i bostadsärenden.
Om företaget
Veidekke Bostad förverkligar bostadsdrömmar tillsammans med kunder och samarbetspartners – genom att utveckla bostäder som både är attraktiva och hållbara ur ett klimatperspektiv. Veidekke Bostad tillhör den norska koncernen Veidekke ASA, som är Skandinaviens fjärde största bygg - anläggnings - och bostadsutvecklingsföretag. Läs mer om Veidekke Bostad på www.veidekkebostad.se
Arbetsuppgifter
I rollen som kundansvarig hos Veidekke Bostad är du en viktig nyckelperson för verksamhetens kundservicefunktion. Detta är en bred och dynamisk roll där du ansvarar för kontakten med alla Veidekke Bostads kunder, från att de är intressenter till det är dags att flytta in i den nya bostaden. Som kundansvarig är du ansiktet utåt och du ansvarar självständigt för dialogen med kunder i både utgående och inkommande ärenden. Utöver den vardagliga kontakten ansvarar du även för kundvårdande event och att proaktivt säkerställa att ge Veidekke Bostads kunder information i rätt tid. Du kommer även att ingå i regionens säljgrupp för att löpande medverka och bidra till utveckling och utbyte av kund - och marknadsinformation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifer kommer att bestå i:
- Kundsupport via telefon och mail
- Ansvar för kunduppgifter och logga kundärenden i CRM-system
- Analys och rapportering av kundkommunikation i affärsutvecklingssyfte
- Nyhetsbrev och utskick
- Delaktig i att annordna kundevent för Veidekke Bostad
- Arbeta för att ligga steget före och att stötta kunder under bostadsaffären
Kvalifikationer
Med dina tidigare erfarenhet från en kundnära roll bär du med dig ett engagemang för support och koordinering. Du är trygg i din supporterande roll och trivs när du får hjälpa andra! Då du är ansiktet utåt gentemot Veidekke Bostads kunder, är det viktigt att du ser god service som vägledande i ditt arbete. Som person är du relationsskapande och tydlig i din kommunikation. Då du är ensam i din roll i regionen, är det viktigt att du är självgående och snabbt tar dig an nya arbetsuppgifter. Samtidigt ser vi att du är en person som gärna samarbetar och värdesätter relationer till dina kollegor. Utöver detta har du:
- Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i Officepaketet, Apsis och Questback är meriterande
- Erfarenhet av CRM-system
- Förståelse för och erfarenhet av bostadsaffären, från en roll som mäklarassistent eller uthyrare
Övrigt
Arbetstiderna är 8-17, med möjlighet till viss flextid. Uppdraget förväntas starta omgående och pågå minst 6 månader. Med stor sannolikhet blir tjänsten på tillsvidarebasis därefter. I denna process samarbetar Veidekke Bostad med KFX HR-partner och alla frågor hänvisas till ansvarig rekryterare, Linnea Hägg på 08-663 99 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Wahlgren
Hanna Benjaminson
Clara Backlund
Susanne Järleby
Anna Jardelid
Hanna Benjaminson
Susanne Järleby
Linn Arvidsson
William Ericson
Linnea Hägg