Kundansvarig med teknisk IT-kompetens

Kundansvarig med teknisk IT-kompetens

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba hos oss i Höganäs och hänga med på vår resa?
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Tillsammans presterar vi på topp och når grymma resultat. Vi är säkra på att nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det måste du göra. Vi har invånaren och servicen i fokus och det ser vi som en självklarhet att du också har.


Våra medarbetare är vår främsta styrka och sättet våra medarbetare beter sig och känner på jobbet blir kommunens identitet. Därför jobbar vi inifrån med hjälp av våra interna ledord kommunikation och koncerntanke. Det bidrar till ett öppet kommunikationsklimat kollegor emellan och ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare och Höganäs blir då - väl värt att investera i. Så, har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då är du garanterat den vi söker!


Välkommen till Kommunledningskontoret och IT-avdelningen på Höganäs Kommun! Just nu befinner vi oss i en spännande digitaliseringsprocess i hela kommunkoncernen och vi söker därför dig som vill jobba som kundansvarig IT-tekniker.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundansvarig IT-tekniker arbetar du inom funktionen IT-drift. Arbetet är både administrativt och tekniskt. Du erbjuds en utmanande och varierande tjänst där du får möjlighet att jobba med flera olika kunder, IT-miljöer och teknologier samtidigt. I dialog med kund har du förståelse för att nya trender och tekniker inom IT behöver vara dynamiska och skalbara, därför är du bekväm med begrepp som automatisering och provisionering.

Exempel på uppgifter som ingår i rollen är:
• Projektledning/koordinering/uppföljning/planering. (uppdrag att driva och leda grupp internt på IT eller i annat uppdrag).
• Avtal & licenshantering (uppdrag att följa upp och föra dialog med externa parter, vid förnyelse, revision etc.).
• Kundansvarig länk mellan IT och verksamhet.
• Teknisk generalist.

I rollen kommer det även ingå tekniskt arbete där fördjupning, funktion och uppdrag som tekniskt utvecklar rollen mot en mer tekniskt specialistresurs är möjlig. Du kommer att kunna ta ett stort eget ansvar ges möjlighet till personlig utveckling om rätt vilja och engagemang finns.


KVALIFIKATIONER
Som person är du social och har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor. Du är idérik och har förmågan att komma på lösningar där du främjar förändring och nytänkande. Vidare är det viktigt att du kan förstå och analysera komplexa frågor och problem snabbt, samt kan göra rationella bedömningar. Du har förmågan att utveckla visioner som kan brytas ner till fungerande strategier. Det är även viktigt att du har ett metodiskt arbetssätt där du fokuserar på resultatet. Samarbete är av yttersta vikt där du som person samarbetar effektivt med andra och delar med dig av dina kunskaper.

• Du är kommunikativ, lyhörd och brinner för att träffa kunder.
• Du är trygg med att prata inför större grupper.
• Du är engagerad och har ett eget inre driv som du delar med dig av i vårt team.
• Du har ett stort intresse för teknik och drivs av effektiviserings- och förbättringsmöjligheter.
• Du är pålitlig och ansvarstagande.
• Du är kund- och resultatorienterad.
• Du är mål- och lösningsfokuserad.
• Du gillar ett strukturerat arbetssätt, är ordningsam och tycker om att dokumentera tekniska lösningar och att sprida kunskap.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.

Meriterande kvalifikationer
• Erfarenhet av hur verksamhet och IT interagerar i offentlig sektor.
• Erfarenhet av digitaliseringsförändringsarbete i stora och/eller komplexa organisationer.
• Aktuell utbildning/certifiering (ej äldre än 3 år) inom ämnesområdena beskrivna i tjänsten.
• Kunskaper/erfarenheter av:
o Microsoft Active Directory
o Microsoft MIM (eller likvärdig erfarenhet av konto- flöde- attributshantering)
o Microsoft Endpoint Configuration Manager
o Microsofts Windows server- och klientoperativsystem
o Molntjänster som Office 365 och Google.


ÖVRIGT
Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning. För tjänsten görs utdrag ur belastningsregistret och testning och arbetsprov kan vara en del i rekryteringsprocessen.

Kopior på betyg lämnas till Höganäs kommun i samband med intervju.

"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Vahtera
042-33 77 68
Din fackliga representant
042-33 71 00
Rekryterare Kulla Bemanning Annika Ottermo
042-337472
Kommunals expedition
042-33 72 43
via kommunens växel Din fackliga representant
042-33 71 00
HR-strateg Maria Ramberg
042-33 71 72
Rekryterare Kulla Bemanning Annika Ottermo
042-33 74 72
Kommunikationschef Charlotte Vahtera (på plats 1-23 juli)
042-33 77 68
HR-strateg Maria Ramberg (fram t.o.m. 1 juli)
042-337172
Ekonomichef Per Broman
042-33 71 18

Sammanfattning

Besöksadress

Centralgatan 20 26382 Höganäs
None

Postadress

None
Höganäs, 26382

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024