OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en lagspelare med en passion för affärer?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Utveckla en egen kundbas bestående av företagskunder i Midcorpsegmentet, samtidigt som du har ett starkt driv för att jobba med nykundsbearbetning.
- Tillsammans med dina kollegor erbjuda våra kunder ditt affärsmannaskap, din finansiella kompetens och din personliga service.
- Bli en del av ett team med Kundansvariga Midcorp, Kundstöd, analytiker och olika specialister.
- Ingå i enheten Advanced Corporate och ta del av den organisationen med specialister och övriga stödjande roller.
- Samarbeta med Welth, Retail, Försäkringsspecialist samt andra av bankens specialister.
I denna roll behöver du:
Du är en lagspelare med en positiv framtoning och har starkt affärsdriv. Utöver det krävs:
- Analytisk förmåga.
- Mycket goda kunskaper i Excel, Word, och Power Point.
- Att kunna förklara och presentera komplicerade affärsupplägg såväl muntligen som skriftligen.
- Ha ett brinnande intresse av att göra affärer i kombination med högsta förmåga att bygga goda och långsiktiga relationer.
- Djupgående kunskap gällande kreditrisk.
- Administrativ förmåga.
- Ha ett starkt engagemang, vara initiativrik och ha en hög drivkraft.
- Goda kommunikativa egenskaper och en utmärkt social förmåga.
- Swedsec licens.
På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i ett rörligt ersättningsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.
Bli en del av vårt team och...
Få möjligheten att arbeta med bankens mest spännande kundsegment! Som kundansvarig kommer du att ansvara för en egen kundportfölj, som innebär att du är affärsansvarig med fullt risk- och lönsamhetsansvar. Du ansvarar även för att utveckla kundportföljen med nya kunder. Du har det fulla ansvaret för kundrelationerna och kundnöjdheten i din portfölj. Du har en nära relation till dina kunder och anpassar löpande kundteam utifrån kundernas behov. Detta bygger bland annat på samarbete med analytiker/biträdande kundansvarig, kundstöd samt specialister inom enheterna LC&I, Cash Management och Private Banking m.fl. Rollen som Kundansvarig innefattar arbete med analyser, framtagande av beslutsunderlag, föredragning i kreditkommittéer, strukturering av affärsupplägg samt förhandling med kunder. Hos oss är det full fart och stort fokus på att göra affärer. Det finns goda möjligheter att utvecklas och ta för sig i en miljö med hög förändringstakt.
Jag har en stark tro på att den som ger mycket får mycket tillbaka och att samarbete är viktigt för såväl resultat som att trivas och ha roligt på jobbet." Magnus Pallin, din framtida chef
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2022-03-24.
Arbetsplats: Luleå, Skellefteå, Umeå, Sundsvall, Östersund, Gävle, Falun
Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Magnus Pallin +46 60 16 83 72
SACO: Henrik Joelsson
Finansförbundet: Jesper Johansson +46 60 53 54 55
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.