Kundansvarig på eftermarknadsavdelningen på ABECE!

Kundansvarig på eftermarknadsavdelningen på ABECE!

Arbetsbeskrivning

Är du tekniskt intresserad och drivs av att skapa långsiktiga kundrelationer? Trivs du med att arbeta internationellt i en varierad och utvecklande miljö? Drivs du av att vara en stor kugge i ett litet maskineri? Då är ABECE arbetsplatsen för dig. ABECE är en liten organisation där du kommer vara en nyckelspelare och bidra från första dagen. Som kundansvarig på ABECE använder du din tekniska expertis och förmåga att skapa goda samarbeten för att identifiera dina kunders behov och utveckla långsiktiga kundrelationer. Du välkomnas till ett kontor med härlig stämning, trevliga kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Detta bidrar till en hög trivsel och att medarbetarna stannar inom bolaget. ABECE är världsledande inom sin bransch, följ med på resan du också!

OM TJÄNSTEN
Eftermarknadsavdelningen på ABECE växer och söker därför nu ytterligare en kundansvarig. I denna roll kommer du att arbeta i nära samarbete med dina kollegor, likaså kunder runt om i världen. På eftermarknadsavdelningen kommer du att ingå i ett teknikintresserat team med fyra kollegor.

Som kundansvarig på ABECE i Nyköping arbetar du i en bred roll där du ansvarar för att skapa affärsmöjligheter hos både nya och befintliga kunder. Tillsammans med kund skapar ni anpassade lösningar för underhåll och service. Du bidrar med din tekniska kompetens och agerar stöd till kund och kollegor. För att få insyn i dina kunders behov och utmaningar kommer du att besöka dem världen över. Du kommer utgå från kontoret i Nyköping, det finns även möjlighet att vid behov arbeta hemifrån någon dag i veckan.

Här välkomnas du till en organisation med engagerad och familjär stämning där alla medarbetare är en nyckelspelare. Rollen som kundansvarig är varierad där du erbjuds en utmanande och stimulerande roll, där du även får chans att bygga internationella relationer i ditt arbete.



Du erbjuds:
- Möjligheten att vara en stor kugge i ett litet maskineri, här blir du en nyckelspelare från dag ett.
- Möjligheten att jobba med kunder nationellt samt internationellt.
- Arbete i ett familjärt företag där du samarbetar med alla funktioner.
- Ett tekniskt intresserat team med en stöttande chef.

Arbetsuppgifter:
På eftermarknadsavdelningen hos ABECE kommer du att ha en mycket varierad roll där din förmåga att se helheten i kombination med din förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer står i fokus. Initialt när du börjar kommer du att få en genomgång av företagets processer och produkter för att du ska få så bra förutsättningar som möjligt för att lyckas i rollen. I takt med att du utvecklas i rollen kommer du sedan sannolikt att spendera tid på resande fot, för att tillsammans med kollegor besöka kunder som finns utspridda över hela världen. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara att analysera kundernas behov och erbjuda anpassade lösningar genom att vara en nära samarbetspartner till dina kunder. Du kommer även att hantera löpande ordrar och förfrågningar från kund. Här har du även stor nytta av din tekniska kompetens, då du i många dialoger med kund kommer bistå med teknisk expertis.

Sammanfattningsvis kommer du i rollen som kundansvarig att:
- Förvalta och utveckla goda relationer med befintliga kunder.
- Hantera orderläggning av beställningar.
- Arbeta med kalkyler och offerter.
- Arbeta med hela eftermarknadsprocessen tillsammans med kund.
- Vara en drivande del i ABECE:s fortsatta utveckling. Tillsammans med kunder och kollegor arbeta fram lösningar samt medverka i företagets produktutveckling.

VI SÖKER DIG SOM
- Har kunskaper inom eftermarknad och underhåll.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, för att du ska kunna kommunicera med både kollegor och kunder runt om i världen.
- Har god datorvana och Office-kunskaper.
- Har B-körkort
- Vill se och upptäcka mer av världen, då tjänsten kommer innebära resor.

Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom eftermarknad eller underhåll.
- En terknisk högskoleingenjörsexamen
- Goda kunskaper inom affärssystem.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Nätverkande
- Affärsinriktad
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
ABECE utvecklar industriella styr- och maskinsystem för produktion av takpannor. Med ett sekel av industriell erfarenhet och mer än 60 år inom betongtakpannor, vet de hur de kan säkerställa högsta produktivitet och kvalitet för kunderna.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024