OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgshusets verksamhet inom personliga assistans växer och vi söker nu en till Kundansvarig till. Omsorgshuset vänder sig till äldre- och funktionshindrade personer och tillhandahåller vård och omsorg dygnet runt, i och utanför deras hem. Vår verksamhet kännetecknas av snabb service med hög kontinuitet, flexibilitet och tillgänglighet. Vår utgångspunkt för all service är trygghet, självbestämmande, integritet och gott bemötande. Vi har huvudkontoret, din blivande arbetsplats, nära kommunikationer vid Älvsjö station. Som kundansvarig kommer du att tillsammans med våra informatörer ansvara för kontaktar med nya kunder samt följa upp kontakter med våra befintliga kunder. Du kommer att ha personalansvar för våra personliga assistenter inklusive rekrytering, lönehantering, hålla i personalmöten, personalplanering med löpande schemaläggning och grundschema mm I arbetsuppgifterna ingår även att hålla goda kontakter med kommun, försäkringskassa, de fackliga organisationerna mm KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, gärna inom PA-området eller inom vård- och omsorg. Du tycker om att arbeta resultatinriktat och har lätt för att skapa goda kundkontakter. Du är initiativrik och drivande och har uthållighet vid förändring av en verksamhet. Du skall ha erfarenhet från en ledande befattning/arbetsledning, gärna kännedom om relevant lagstiftning kring personlig assistans och en vana att möta människor med funktionsnedsättning. Du kommer att arbeta i en organisation som kännetecknas av korta beslutsvägar och god sammanhållning. På enheten personlig assistans är vi är ett relativt litet team och lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Rekryteringen kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut så skicka din ansökan via e-post redan idag.