OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är hela tiden öppen för bra personer som "brinner" för att erbjuda bra assistans. Som Kundansvarig hos oss arbetar du med hela processen, från första kontakt, till uppstart och bemanning samt övervaka alla insatser hos din kund. Arbetet kräver att du har erfarenhet av personlig assistans och kan regelverket kring LSS. Vi kan inte utbilda dig för denna roll, viktigt är om du vill bli en i vårt team och att du kommer med erfarenhet från denna roll sedan tidigare.
Nordisk Hem & LSS Assistans är ett företag inom vård och omsorg som fokuserar på personlig assistans. Vi fokuserar på kunden och individen där verksamhet präglas av flexibilitet, lyhördhet samt att man alltid sätter kundens behov och önskemål i fokus. Företaget har starka humanistiska värderingar och vill attrahera Sverige bästa och mest engagerade medarbetarna till ett företag som decentraliserar och fokuserar på lokala team och kunder.
Vårt huvudkontor ligger idag i Stockholm (Haninge) men vi har filialer i Västerås och Alingsås, vi är öppna för fler beroende på personal och kunder. Vi arbetar varje dag för våra kunders högsta möjliga livskvalitet i form av trivsel, glädje, trygghet samt personlig utveckling. Vi är medlemmar av Vårdföretagarna, har kollektivavtal både för assistenter och tjänstemän.
Vi söker dig som är en erfaren och entreprenörsinriktad person med en stor portion sunt förnuft och kvalitetstänkande för att bygga Sveriges bästa assistansbolag med oss. Det innebär att du bör ha erfarenhet av uppsökande verksamhet, dvs ta kontakt med potentiella kunder samt kunna förvalta dem. Du kommer arbeta med uppsökande verksamhet och marknadsföring men självklart med sunt förnuft och känsla för hur man kontaktar kunder i deras hem. Moral och etik är viktiga grunder inom vår verksamhet. Vissa kunder och regioner har speciella regler/förutsättningar för hur man marknadsför sig till kunder genom de avtal företaget har skrivit med kommuner.
Förutom direkta kunder kommer du träffa intressenter som kommuner och landsting, samarbetspartners och vara representant för oss under konferenser, mässor och andra sammanhang som du själv planerat. Du måste ha erfarenhet av branschen med tillhörande lagstiftning och regelverk. Du måste kunna arbeta självständigt, ha stark drivkraft, vara social och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Informatörer hos oss måste vara diplomatiska och sociala i sitt bemötande med kunder och i rollen som säljare av assistanstjänster ställer stora krav på kvalitetsmedvetenhet.
Vänligen observera! Du måste ha ett giltigt körkort och gärna tillgång till egen bil. Vi ber dig ange löneanspråk i din ansökan samt att ansökan och alla eventuella frågor kring tjänsten endast skickas till oss via e-post jobs@nordiskassistans.se.
Välkommen att söka och vara med i vårt team!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.