OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistans för Dig är ett serviceföretag för personer som är berättigade till personlig assistans enligt LSS. Företagets ledord är kvalitet, tillgänglighet, personligt bemötande och ett stort engagemang. Verksamheten är rikstäckande och bedrivs från våra kontor i Stockholm, Lund och Göteborg. Assistans för Dig arbetar hårt med kvalitetsfrågor utifrån Socialstyrelsens och Arbetsmiljöverkets riktlinjer och tillväxten är stark. Välkommen till ett ungt och modernt företag i ständig utveckling!
Rollen som Kundansvarig innebär två viktiga funktioner. Dels den som ansvarig utförare av personlig assistans för kunden, dels den som arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll är svår men också spännande och utmanande.
Du rapporterar till Verksamhetschefen samt har, förutom ett välutvecklat tekniskt verktyg i form av vårt egenutvecklade intranät, en akutbemanningsfunktion och en löneadministration till din hjälp. Assistans för Digs ambition är helt enkelt att ge dig som Kundansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.
Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten kommer innefatta:
- Kontakt med kunder och assistenter
- Rekrytering av personliga assistenter
- Arbetsledning och schemaplanering
- Kvalitets- och Arbetsmiljöarbete
- Kontakt med kommuner, Försäkringskassan och andra myndigheter etc.
Vi söker dig som är driven, empatisk och engagerad. Du har en relevant teoretisk bakgrund som exempelvis socionom, beteendevetare eller personalvetare. För kunskapsbreddens skull ser vi gärna att du har någon relevant kompetens som vi inte redan har. Det är en stor fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och att du känner till relevant lagstiftning. Teoretisk kunskap och praktisk erfarenhet av autism är ett plus.
Tjänsten är heltid, företrädesvis kontorstid mån-fre och tillträde sker så snart som möjligt/efter överenskommelse. Inrikesresor kan förekomma i arbetet.
Har du det som krävs för att bli Kundansvarig hos Assistans för Dig? Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som Kundansvarig utgör en av nyckelspelarna på företaget. Eftersom företaget är ungt och växer snabbt, finns en stor möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi söker dig som har det lilla extra och erbjuder individuell löneutveckling relaterad till din prestation.
Välkommen med din ansökan senast den 28 februari. Intervjuer sker dock löpande, så du kan tjäna på att skicka din ansökan snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotta Stavenow
0462726632
Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Karin Brange
046-272 66 33
Kundansvarig Emma Wernebjer Cervinus
031 389 66 41
Charlotta Stavenow
046-272 66 32
Kundansvarig Henrik Lennartsson
046 272 66 31
Kundansvarig Kristin Persdotter
054 771 66 62
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 -771 66 61
Kundansvarig Hanna Lundberg
054 771 66 61
Kundansvarig Sofia Hansén
08 572 366 20