OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NÄRA bedriver sedan 1995 personlig assistans enligt LSS intentioner om valfrihet, självbestämmande, integritet och kontinuitet. Här ska kunder mötas av engagemang, kompetens och lyhördhet för individuella behov. NÄRA arbetar systematiskt med att utveckla och förbättra verksamheten och söker lösningar som fungerar över tiden, för både kunder och medarbetare. NÄRA inkluderar olikheter och tror på individens förmåga att styra i sitt eget liv. Vi behöver nu förstärka vårt team och erbjuder en arbetsplats med trevliga kollegor och högt i tak.
Om tjänsten
Du kommer att fungera som kontaktperson och vara ansvarig för ett antal av våra assistansberättigade kunder samt personalansvaret för deras personliga assistenter.
Dina arbetsuppgifter och ansvar innefattar bla:
- Kundkontakter
- genomförandeplaner
- Rekrytering
- Personalansvar
- Arbetsmiljöansvar
- Kontakt med myndigheter, kommuner mm
Om dig
Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett till kommunikationen anpassat bemötande samt utrycker dig väl i skrift.
Du är noggrann, van vid ett högt tempo och gillar utmaningar. Du har kännedom om både arbetsrätt och assistanslagstiftning samt är intresserad av rättspraxisläget för rätt till personlig assistans.
Du behöver ha körkort då resor i tjänsten ingår.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av så väl fysiska som intellektuella funktionsvariationer. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning som är relevant för området. Erfarenhet från arbete med liknande arbetsuppgifter inom personlig assistans är meriterande.
Våra anställda erbjuds:
-Friskvårdsbidrag
-friskvårdstimme
-Vårdförsäkring
-möjlighet till delvis arbete hemifrån
Arbetstid: Heltid
Arbetsplats: Stockholm med kunder i hela landet.
Skicka din ansökan märkt ”kundansvarig” till jobb@nara.nu, senast 10 oktober 2021. Har du frågor, meddela i mail så ringer vi upp!