OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Fyren Assistans AB är ett privatägt bolag med cirka 60 kunder och 200 anställda runt om i hela landet. Vår vision är att Fyren Assistans alltid ska ge kvalitativ vård och omsorg av hög klass till alla kunder.
Om tjänsten
Vi söker en kundansvarig till vårt kontor i Göteborg. Kundansvarig är kontaktperson för kunden och assistenterna i kundgruppen. Som kundansvarig har du ansvar för helheten kring våra kunders personliga assistans. Det innebär att man ansvarar för kundens personliga assistans, kvalité, genomförande, rekrytering och bemanning. Du har även personal- och arbetsmiljöansvar för de personliga assistenter som arbetar i kundgrupperna. Externa kontakter med myndigheter och god man förekommer.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Kundmöten
Schemaläggning via AIAI
Budgetansvar
Arbetsmiljöansvar
Personalansvar
Rekrytering
Genomförandeplan
Socialdokumentation
Om dig
För att lyckas som kundansvarig måste du vara strukturerad, engagerad, noggrann, driven och självständig. Du kan planera, följa upp och utvärdera ditt arbete. Som kundansvarig kan du hantera perioder av både hög och låg arbetsbelastning. Du har god allmän datavana och har inga problem med att hantera olika administrativa system. Du har tidigare erfarenheter av arbetsmiljöfrågor, socialdokumentation, LSS, personalfrågor samt erfarenheter av personlig assistans i en arbetsledande roll.
Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet som kundansvarig är meriterande.
Erfarenhet av att arbeta mot uppsatta mål och budget.
Erfarenhet av personal, budget och arbetsmiljöansvar.
Erfarenhet av tidsrapporteringssystemet AIAI är meriterande.
Socionomutbildning eller annan relevant högskoleutbildning är meriterande.