Kundansvarig personlig assistent sökes i Göteborg

Kundansvarig personlig assistent sökes i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL).
Alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB - vi styrs av kundens behov! Bra Assistans i Örebro AB har huvudkontor i Örebro men andra kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Kunder och anställda runt om i hela landet.
Vi söker dig som är intresserad av att jobba som Kundansvarig personlig assistent hos en av våra brukare i Göteborg!
Tjänsten blir en kombinerad tjänst där du dels sköter administration och personalansvar hos en brukare och dels arbetar där som personlig assistent.
I den administrativa personalansvariga delen ingår ett övergripande ansvar med schemaläggning, rekrytering, inskolning av nyanställda, vikarietillsättning, APT, arbetsmiljö, etik och moral, dokumentation och att följa processer och rutiner mm. Du ska kunna ha ett gott samarbete med våra samarbetspartners runt brukaren som bla kan bestå av anhöriga, kommun och sjukvård.
I arbetet som personlig assistent ingår sedvanliga arbetsuppgifter som tex personlig hygien, av- och påklädning, förflyttningar, matlagning, hushållsarbete och fritidsaktiviteter. Det kan också ingå arbetsuppgifter på delegation från sjukvården.
Arbetsplatsen är i den enskildes hem och var än den enskilde befinner sig.
Arbetstiderna är förlagda på dagtid, kvällstid, nätter och helger. Vi behöver även kunna arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl.
Du som söker ska ha ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor, samt ett professionellt förhållningssätt.
Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt.
Vi intervjuar löpande och tjänsten tillsätts snarast, enligt överenskommelse. Vi kommer endast att kontakta kandidater som blir aktuella för intervju och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BRA ASSISTANS I ÖREBRO AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2022
  • Ansök senast: 21 maj 2022

Besöksadress

Nygatan 15
ÖREBRO

Postadress

BOX 61
ÖREBRO, 70141

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024