OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en passion för att utveckla affärer och kundrelationer?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Erbjuda bästa möjliga bemötande och affärsmässig service till Swedbanks privatkunder som du ansvarar för
- Vara delaktig i en nationell satsning för att attrahera nya premiumkunder
- Arbeta fokuserat mot ett av bankens mest prioriterade kundsegment, där det digitala mötet är det huvudsakliga arbetssättet
- Ansvara för att bygga upp en egen kundbas genom ett proaktivt och strukturerat arbetssätt
- Erbjuda finansiell rådgivning till primärt privatkunder men även till företagskunder
- Ha ett nära samarbete med andra avdelningar i banken
- Bredda och fördjupa din kompetens, arbeta med självledarskap och bidra till enhetens gemensamma resultat
- Utvecklas vidare inom Swedbank - karriärvägarna inom banken är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft
I denna roll behöver du:
- Ha ett starkt eget driv och ta egna initiativ för att nå hög kundnöjdhet
- En mycket god förmåga att utveckla kundrelationer och affärer över tid
- Hög kompetens att inventera och hantera kundens totala privatekonomi samt läsa kundens behov
- Minst två års erfarenhet från pension-, spara-, försäkra- och kreditaffären
- Vara en lagspelare och ha lätt för att samarbeta med dina kollegor och du strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen
- Vara social, nyfiken, resultatfokuserad och hålla en hög servicenivå gentemot kunder
- Swedsec Rådgivarlicens, Swedsec Bolån och Försäkringsdistributionsrätt Liv Privat (IDD)
- God förmåga att förhandla om priser och villkor
- God kunskap om arbete mot penningtvätt samt kundkännedom (AML/KYC)
- Behärskar skatter och juridik avseende privatekonomi
- Regelefterlevnad avseende rådgivningsdokumentation
- Serviceinriktning, kvalitetsmedvetenhet, struktur i ditt arbete, affärsmässighet samt vara lösningsorienterad och relationsskapande
- God muntlig och skriftlig framställning
På Swedbank är medarbetarna vår största tillgång. Vi har en kultur som bygger på respekt, inkludering och öppenhet, där varje medarbetares röst är viktig. Vi stöttar kontinuerlig utveckling. Du som arbetar hos oss leder din egen utveckling och hittar utmaningar som inspirerar dig. Vi värnar om ditt välmående och erbjuder en hållbar och flexibel arbetsmiljö. Som anställd ingår du i gruppgemensamt prestationsprogram och erbjuds tjänstepension, frivillig sjukförsäkring samt andra attraktiva förmåner. Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.
Bli en del av vårt team och...
med professionella kollegor som arbetar tillsammans för att hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt, maximera kundnöjdheten och bidra till Swedbanks position i samhället. Samarbete och arbetsglädje är viktiga framgångsfaktorer hos oss. Min målsättning är att du ska utvecklas och utmanas i ditt dagliga arbete där självledarskap är en naturlig del. Jag uppskattar egna initiativ från mina medarbetare vilket kommer att ge dig en stor frihet att påverka din vardag och utveckling." - Dajana Roman, din framtida chef
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-06-15.
Arbetsplats: Jönköping
Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Dajana Roman, +46 036 19 67 09
SACO: Henrik Joelsson
Finansförbundet: Ing-Marie Eken, +46 705984107
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.