OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en passion för att utveckla affärer och kundrelationer?
Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att:
- Erbjuda bästa möjliga bemötande och affärsmässig service till Swedbanks privatkunder som du ansvarar för.
- Arbeta fokuserat mot ett av bankens mest prioriterade kundsegment, där det digitala mötet är en naturlig del av arbetssättet.
- Ansvara för att bygga på en befintlig kundbas genom ett proaktivt och strukturerat arbetssätt.
- Erbjuda finansiell rådgivning till primärt privatkunder men även till företagskunder.
- Ha ett nära samarbete med andra avdelningar i banken.
- Bredda och fördjupa din kompetens, arbeta med självledarskap och bidra till enhetens gemensamma resultat.
- Utvecklas vidare inom Swedbank - karriärvägarna inom banken är många och intern rörlighet uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.
I denna roll behöver du:
- Ett eget driv och ta egna initiativ för att nå hög kundnöjdhet.
- En mycket god förmåga att utveckla kundrelationer och affärer över tid.
- Hög kompetens att inventera och hantera kundens totala privatekonomi samt läsa kundens behov.
- Minst två års erfarenhet från pension-, spara-, försäkra- och kreditaffären.
- Vara en lagspelare och ha lätt för att samarbeta med dina kollegor och du strävar efter teamets framgång lika mycket som din egen.
- Vara social, nyfiken, resultatfokuserad och hålla en hög servicenivå gentemot kunder.
- Swedsec Rådgivarlicens, Swedsec Bolån och Försäkringsdistributionsrätt Liv Privat (IDD).
- God förmåga att förhandla om priser och villkor.
- God kunskap om arbete mot penningtvätt samt kundkännedom (AML/KYC).
- Behärska skatter och juridik avseende privatekonomi.
- Regelefterlevnad avseende rådgivningsdokumentation.
- Vara serviceinriktad, kvalitetsmedvetenhet, strukturerad, affärsmässig samt lösningsorienterad och relationsskapande.
- Ha god muntlig och skriftlig framställning.
Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss:
- En öppen, enkel och omtänksam kultur.
- Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder.
- En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö.
- Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär.
- Flexibla arbetsmöjligheter.
- Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, valfri sjukförsäkring och andra förmåner (https://www.swedbank.com/sv/jobba-hos-oss/ersattning-och-formaner.html).
Bli en del av vårt team...
med professionella kollegor som arbetar tillsammans för att hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt, maximera kundnöjdheten och bidra till Swedbanks position i samhället.”
Samarbete och arbetsglädje är viktiga framgångsfaktorer hos oss. Min målsättning är att du ska utvecklas och utmanas i ditt dagliga arbete där självledarskap är en naturlig del. Jag uppskattar egna initiativ från mina medarbetare vilket kommer att ge dig en stor frihet att påverka din vardag och utveckling.
Vi arbetar genom våra värderingar: Öppen, Enkel och Omtänksam. Tillsammans levererar vi en positiv och unik upplevelse för våra kunder. Tillsammans gör vi skillnad.
Åsa Markgren, din framtida chef
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2023-08-30.
Arbetsplats: Motala
Kontaktpersoner
Rekryterande chef: Åsa Markgren, +4611-19 91 63
SACO: Martin A Anthony +4640242664
Finansförbundet: Ing-Marie Eken +46 70 5984107
Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.