Kundansvarig projektledare

Kundansvarig projektledare

Arbetsbeskrivning

SÖKES:
Kundansvarig projektledare till SafeTeam i Stockholm

FINNES:
En av de bästa arbetsplatserna du kan få!
Johanna på SafeTeam berättar:

En längre intervju med Johanna hittar du här.



Varför jobba på SafeTeam?
Vi på SafeTeam är övertygade om att vi kan göra fantastiska saker tillsammans när vi trivs och mår bra på vår arbetsplats. Därför jobbar vi medvetet med att skapa en arbetsmiljö och kultur som ger hög trivsel för alla medarbetare. Vi lever våra värderingar; Schyssta, Servicefokuserade och Säkra.

SafeTeam är stort nog för att erbjuda utvecklingsmöjligheter, stabilitet, kollektivavtal och fördelaktiga villkor - men samtidigt litet nog för en alldeles speciell och familjär stämning. Vi jobbar med ett brett produktutbud, allt ifrån passersystem (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/passersystem/), lås (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/las/) och larm (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/larm/) till kameraövervakning (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/kameraovervakning/), dörrautomatik (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/dorrautomatik/), inbrottsskydd (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/inbrottsskydd/) och brandskydd (https://www.safeteam.se/vi-erbjuder/brandskydd/). Här hamnar du i gott sällskap, vi är cirka 180 härliga kollegor i Stockholm, Göteborg & region Väst och Malmö.



Vad ingår i jobbet?
Vår avdelning Retail- & Rikskunder jobbar med kunder som har rikstäckande avtal med oss, exempelvis flera stora butikskedjor. För några av dessa kunder blir du kontaktpersonen för alla säkerhetsfrågor. Du håller sedan ihop leveranserna i hela landet och kommunicerar med alla inblandade: tekniker, samarbetspartners, leverantörer och tekniska experter.

Du driver försäljning, sätter ihop lösningar, upprättar kalkyler, offerter, genomför inköp och säkerställer genomförande av projekt. Du skapar kravspecifikationer och instruktioner till installatörerna och kvalitetssäkrar deras arbete. Tjänsten innefattar även support via telefon för våra kunder där du tillsammans med vår koordinator upprättar lathundar och agerar stödfunktion vid frågor.

Du kommer att ha ett tätt samarbete med koordinatorer, övriga projektledare och våra projektörer på affärsområdet samt löpande kontakt med kunder och samarbetspartners. Resor kan förekomma, dock inte i stor omfattning och det beror på hur du lägger upp ditt arbete.

Som stödfunktioner finns rollerna koordinator och projektör. Kundernas telefonsamtal, supportärenden och mejl sköts i första hand av koordinatorer. Projektörerna stödjer dig i ditt arbete genom att sätta ihop tekniska lösningar. Affärsutvecklaren stödjer dig i säljarbetet. Affärsområdeschefen följer löpande upp att du har de kunskaper som behövs och att du trivs.

Du rapporterar till affärsområdeschefen för Retail- & Rikskunder.

Var?

I ljusa lokaler i Sickla köpkvarter sitter vår Retail- och Rikskundsorganisation. Vi som jobbar inom affärsområdet samarbetar mycket och ser det som naturligt att hjälpa varandra. Detta innefattar avlastning av varandras arbetsuppgifter vid semestrar och högt tryck. Därför är det viktigt att du, precis som vi, är flexibel och ser arbetet på avdelningen som en helhet. Vårt täta samarbete fungerar väl och är en naturlig del av vardagen.

Vad kan du?

För att kvalificera till denna tjänst vill vi att du har:

- erfarenhet av kundrelationer och försäljning B2B

- god teknisk förståelse

- god datorvana, framförallt på Word och Excel.

- förmåga att ge hög service - "det där lilla extra" - till såväl kunder som kollegor. Service i särklass är nämligen kärnan i vår företagskultur.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen, produktkännedom inom CCTV/passersystem/lås/larm/jalusier samt erfarenhet av projektledning. Kunskaper i nätverk och i programmen Toolbox, Navision och AutoCad är meriterande, men inget krav. Liksom B-körkort.

Vi vill att du är driven och ansvarstagande. Du slutför alltid det du påbörjat och har viljan att leverera i alla lägen. Du värderar relationer högt och vill alltid ge god service. Du anstränger dig för att förstå tekniken och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker. Ordning och reda är naturligt för dig. Du följer alltid regler och processer samt förbättrar löpande ditt sätt att arbeta.

Eftersom vi är ett företag som säljer tekniska lösningar består din dag till stora delar av tekniska frågor. Det är därför viktigt att du har en grundläggande teknisk förståelse, för t.ex. el och/eller IT. Du kan ha skaffat dig denna erfarenhet genom ett teknikintresse, utbildning eller yrkeserfarenhet. Vi ser också att du är drivande i att vilja förstå och lära dig teknik.

Vi som jobbar inom affärsområdet samarbetar mycket och ser det som naturligt att hjälpa varandra. Avlastning av varandras arbetsuppgifter förekommer vid t ex semestrar och högt tryck. Därför är det viktigt att du, precis som vi, är flexibel och ser arbetet på avdelningen som en helhet. Vårt täta samarbete fungerar väl och är en naturlig del av vardagen.

Passar vi ihop?
Vi lägger stor vikt vid vem du är som person. Vi vill nämligen att du ska passa in i vårt team, trivas och stanna länge! Jobbar du hos oss kommer vi göra allt vi kan för att det ska bli så. Vi hoppas på samma ärliga engagemang från dig.

Vi har formulerat det såhär:

SafeTeams medarbetarlöfte
Du får jobba i ett proffsigt och familjärt företag där vi vill varandra och våra kunder väl. Här finns en genuin vilja att alltid göra sitt bästa. Vi gör det tillsammans, medarbetare och ledare har ett tätt samarbete hos oss. Det är viktigt att du tar ansvar och är prestigelös för att trivas, i utbyte får du möjligheter att utvecklas, en riktigt härlig gemenskap och en tillvaro som präglas av öppenhet och hjälpsamhet.



Nyfiken på vad andra SafeTeam:are säger?
Se filmen där flera medarbetare berättar om hur det är att jobba på SafeTeam.

När kan du börja?
Har vi fångat ditt intresse? Härligt! Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar den rätta. Sista ansökningsdag är 30 april.

Frågor?
Vill du veta mer om jobbet? Hör av dig till affärsområdeschef Retail- & Rikskunder Erik Lindgren, erik.lindgren@safeteam.se.

I den här rekryteringen har vi valt samarbetspartners och annonsvägar. Vi tackar därför vänligt men bestämt nej till vidare kontakter med rekryterings- och bemanningsföretag.

Eftersom vi är verksamma i säkerhetsbranschen görs en kontroll i Polisens belastningsregister inför anställning, vidare behöver du vara...

Kontaktpersoner på detta företaget

Oscar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SafeTeam
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 april 2023
  • Ansök senast: 5 oktober 2023

Besöksadress

Rökerigatan 19, Johanneshov
None

Postadress

Rökerigatan 19
Johanneshov, 12162

Liknande jobb


KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024