OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) utvecklar och stödjer samhällets förmåga att hantera olyckor och kriser.Vi bidrar till att samhället förebygger händelser och att vi är beredda när de inträffar.Vi stöttar när olyckor inträffar och ser till att samhället lär sig av det inträffade.Arbetet omfattar allt från små olyckor i vardagen till stora katastrofer. ARBETSUPPGIFTER Enheten ansvarar för myndighetens samlade kontakter med Rakelsystemets kunder och återförsäljare som levererar teknik och applikationer till användarna av systemet.Enheten ska stimulera kundanslutningen till Rakelsystemet genom att planera och leda arbetet med marknadsföring, försäljning och anslutning.I detta ingår att planera, styra och vidareutveckla det kundrelaterade arbetet.Uppgiften innebär ett nära samarbete med övriga enheter som hanterar Rakelverksamhet.Antalet kunder ökar i en snabb takt vilket medför att vi nu söker 2 Kundansvariga medarbetare till enheten.Tjänsten är placerad i Stockholm.Tjänsten är säkerhetsklassad och registerkontroll kommer att göras.För anställningen krävs svenskt medborgarskap.Dina arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består i att stödja Rakels användarorganisationer före, under och efter anslutning till systemet.Resor inom Sverige förekommer.KVALIFIKATIONER Du har flera års erfarenhet från tjänsteförsäljning och är van att arbeta processorienterat.Du har kunskap om Rakels kundgrupper som i första hand består av kommunala förvaltningar, landsting, statliga myndigheter samt elnätsbolag och om deras behov inom området. Meriterande är kunskap om inköp och upphandlig för statliga myndigheter, kommunala förvaltningar och/eller landsting.Önskvärt är också att du har erfarenhet och kunskap om radiokommunikation samt en god insikt i samhällets krishantering.Som person är du drivande och resultatorienterad med en förmåga att prioritera och hålla tidplaner.Du har lätt för att knyta kontakter och skapa kontaktnät och arbetar med en utpräglad serviceförmåga. MSB ska vara en öppen, kompetent och drivande myndighet.Vårt arbete med jämställdhet och mångfald präglas av detta och är inriktat mot att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara.