OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en självgående Redovisningskonsult redo för nästa steg i karriären? Är du bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Då har du nu chansen att arbeta i den svenska fjällpärlan Åre, som Kundansvarig redovisningskonsult i ett modernt och växande företag som ligger i framkant gällande digital redovisning.
Om tjänsten
Som Kundansvarig Redovisningskonsult hos Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal nya samt befintliga kunder. Tjänsten innebär i stort sett alla sysslor inom digitaliserad redovisning men fokus ligger på kundkontakter, rapportering, årsbokslut och deklarationer. Kundkontakten är alltså extra central i denna tjänst och det är viktigt att du kan upptäcka kunders olika behov och att du kan kommunicera naturligt med ansvariga på olika nivåer. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att supporta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat samt utefter företagets växande behov.
Du kommer att jobba på en arbetsplats som finns på två orter: Östersund och Åre. Denna tjänst är placerad på vårt kontor i Åre, som ligger i byn med en väldigt vacker utsikt. I Åre är vi ett team på ca 5 medarbetare, du kommer till ett team som är väldigt inkluderande, välkomnande och där du tillåts vara dig själv.
För att lyckas i rollen behöver du:
några års erfarenhet av att jobba med redovisning och kundansvar
kunna sköta redovisningsprocessen från ax till limpa, inklusive bokslut och deklarationer för flera olika företag
kunna göra bokslut självständigt
ha en mycket god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska
vara serviceinriktad och ha erfarenhet av kundkontakt
Det är meriterande om du:
tidigare har erfarenhet från en liknande roll på byrå
har erfarenhet av affärssystem, gärna Capego och Fortnox
har goda digitala kunskaper
Som person är du målmedveten, självgående och förtroendeingivande. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till ett positivt arbetsklimat. För att trivas i rollen och utvecklas inom organisationen ser vi att du är en driven och ansvarstagande person med stort yrkesmässigt engagemang. Du tycker om att etablera nya kundkontakter och brinner för att utveckla befintliga. Vi söker dig som trivs i en miljö där du ges stor möjlighet att påverka ditt arbete och du trivs i en marknad i förändring.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Talenoms arbete präglas av tre värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv.
Om Talenom
Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien.
Vi erbjuder våra medarbetare en trygg och väletablerad arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling.
Ansökan
Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval kommer att ske löpande.
Start: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2023-12-10
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Annica Malmros via e-post annica.malmros@talenom.se
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering