OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du konsulten som vill jobba i en affärsmässig och internationell roll? Sporras du av att få utvecklas och samtidigt ingå i ett stort professionellt team med andra konsulter? Då tror vi att du skulle passa perfekt i vårt redovisningsteam i Lund! Vi växer och söker nu en ny härlig kollega.
En roll som passar dig som söker variation, utveckling och en internationell touch! Att jobba som kundansvarig redovisningskonsult hos oss innebär att du kommer att ansvara för 5-10 kunder, i olika branscher. Kunderna växer snabbt och mycket kommer att hända. Rollen ger dig stora möjligheter att utvecklas och passar dig som gillar omväxling. Du kommer självklart att arbeta i moderna IT-system och där många arbetsmoment sker digitalt.
Främsta arbetsuppgifter:
Löpande redovisning.
Upprättande av månadsbokslut, årsredovisningar (K2/K3) och deklarationer.
Avstämningar.
Upprättande av diverse rapporter.
Löpande uppföljning av dina uppdrag.
Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt. Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats och teamet som du kommer att tillhöra har likt övriga en familjär stämning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet. Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där ingen fråga är för dum att ställas.
Din utveckling och välmående är viktig. Därför erbjuder vi dig även:
Att kostnadsfritt bli auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Frukost varje torsdag tillsammans med dina härliga kollegor.
Löpande kompetensutveckling i form av vår digitala utbildningsportal, Accountor Training.
Nytt fräscht kontor – du sitter i en spännande tillväxtmiljö på Medicon Village. Här finns även tillgång till idrottshall med gruppträningspass, gym, yoga mm.
Vem är du?
För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du trivs i en miljö där det händer mycket och där du jobbar nära kunden. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 3 års erfarenhet av att jobba självständigt med redovisning. Du är bekväm med att tala och skriva på svenska och engelska. Vi ser det som mycket meriterande om du har jobbat som konsult tidigare, t.ex. på en byrå och om du har erfarenhet av att jobba med noterade bolag.
Eftersom du kommer arbeta självständigt och med flera kunder har du som person en god förmåga att prioritera, driva och planera ditt arbete. Slutligen är det viktigt att du är prestigelös och gärna delar med dig av dina kunskaper. Vi ser det som ett stort plus om du är auktoriserad (eller vill bli det) samt om du har ett systemintresse.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att te emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta Team Manager Malin Nordfjäll, malin.nordfjall@accountor.se.
Mer nyfiken?
Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår webbsida eller lära känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram.