OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven redovisningskonsult som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Vill du jobba i ett familjärt företag där man lägger stort fokus på att vara en attraktiv arbetsgivare? Då är det kanske dig vi söker som ny kollega till vårt kontor i Norrköping!
Om tjänsten som kundansvarig redovisningskonsult
Du kommer arbeta nära våra kunder med varierande arbetsuppgifter såsom löpande redovisning, månads- och årsbokslut, deklarationer, in- och utbetalningar, fakturering samt kontakt med olika kunder och leverantörer. Kundkontakten är central i denna tjänst och det är viktigt att du är lyhörd för kunders olika behov och att du kan kommunicera på ett pedagogiskt sätt och bygga långsiktiga relationer med dina kunder. Då rollen har stor möjlighet att utvecklas kan arbetsuppgifterna komma att variera under tidens gång
Vårt erbjudande
Vi erbjuder våra medarbetare en trygg och väletablerad arbetsplats med stort fokus på framtid, utveckling och med stark teamkänsla. Vi är måna om balansen mellan privatliv och arbetsliv och du erbjuds utbildningar för att kunna utvecklas i din roll. Du blir en del av ett härligt team där vi stödjer varandra för att kunna leverera tjänster med hög kvalitet och stort engagemang till våra kunder. Målsättningen är att genom hög kompetens, affärsutveckling, proaktivitet och digitala lösningar ha både de nöjdaste kunderna och medarbetarna.
Vi söker dig som:
Har en utbildning inom ekonomi/redovisning, gärna från universitet eller yrkeshögskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Har tidigare erfarenhet av arbete med ekonomi och redovisning och kan arbeta självständigt med alla delar i processen.
Är självgående inom redovisning och hantering av deklarationer och bokslut
Har förmågan att leverera ett högt kundvärde med dina kunskaper inom redovisning och rådgivning
har kunskap inom Visma, Fortnox eller liknande affärssystem
Har goda kunskaper i svenska
Det är meriterande om du:
har erfarenhet av att coacha entreprenörer i sitt företagande
har goda digitala kunskaper
har goda kunskaper i engelska
Som person är du driven och strävar alltid efter en effektiv lösning på uppkomna problem. Det är viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du är social och trivs med att bygga relationer både internt och externt. Du är öppen och arbetar målinriktat och ser de utvecklingsmöjligheter som finns både i och för företaget. Vi ser att du är en nyfiken person som ständigt letar nya utmaningar och har förmågan att kunna motivera dig själv i ditt arbete. Som redovisningskonsult kommer du jobba tillsammans med andra i ett team men rollen ställer också krav på självständighet.
För att trivas i rollen och utvecklas inom organisationen ser vi att du är en driven och ansvarstagande person med stort yrkesmässigt engagemang. Du tycker om att etablera nya kundkontakter och brinner för att utveckla befintliga. Du har en bred redovisningskompetens men även ett affärsintresse. Du tycker förändringar är ett naturligt inslag i ditt arbete och att jobba digitalt är en självklarhet för dig.
Om Lindgren & Lindgren Ekonomi
På Lindgren & Lindgren värnar man om en hållbar arbetsmiljö för alla anställda och lägger stor vikt vid att alla ska hitta en bra balans i livet. I rollen som redovisningskonsult blir du del av en grupp som har stort engagemang för jobbet men där även livet utanför arbetet får ta stor plats. Alla jobbar prestigelöst för att tillsammans kunna ge kunderna den bästa servicen. Lindgren & Lindgren Ekonomi är idag en del av Talenom, som har flera kontor utspridda i Sverige. Talenom kompletterar våra styrkor inom kvalitét i våra processer, kundnära relationer och med en proaktiv rådgivning.
Talenom
Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och i maj 2019 tog vi vårt första steg in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Ystad i söder till Åre i norr. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien. Idag har Talenom ca 320 antal anställda i Sverige.
Vår vision
Vår vision är att hjälpa företagare att utveckla sina verksamheter genom att erbjuda tjänster inom redovisning, lönehantering samt rådgivning inom företagsekonomi och skatterelaterade frågor. Talenom är ett börsnoterat företag som erbjuder trygghet som hos ett stort företag, men med äkthet och sammanhållning som hos ett litet företag. Hos oss får du träffa och hjälpa företagare med tjänster som gör skillnad och skapar mervärde.
Ansökan
Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Start: Snarast möjligt eller enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 13 mars
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Placering: Drottninggatan 65, Norrköping
Har du frågor är du välkommen att kontakta Camilla Byström, camilla.bystrom@talenom.se (rekryteringsansvarig), eller Maria Lindgren (kontorschef), maria@lindgrenekonomi.se