OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VH assistans är ett av de ledande assistansföretagen i Sverige.Med 13 års erfarenhet av att arbeta för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder vet vi vilka krav som ställs för att lyckas ge våra kunder och våra personliga assistenter ett fullgott stöd.VH assistans har idag 800 medarbetare från Kiruna i norr till Ystad i söder.Vi är ett familjeägt företag som tror på den individuellt anpassade assistansen, och arbetar därför mycket målgruppsinriktat.VH assistans söker nu på mellanchefsnivå: Kundansvarig till vårt Stockholmskontor Vi expanderar kraftigt i Stockholmsregionen, och vidareutvecklar nu vår service inom personlig assistans.Därför söker vi dig som är utbildad socionom, socialpedagog eller har likvärdig utbildning, och som har erfarenhet av personlig assistans och vill leda andra människor, till en tjänst på heltid som kundansvarig hos oss.Din främsta uppgift blir att utveckla vår service till kunder och arbetsledare inom regionen.En stor del av din tid kommer att ägnas åt utåtriktat arbete bland kunderna och i arbetsgrupperna.Då vi är en expanderande region och arbetar i ett högt tempo, måste du vara stresstålig.Då vi är ett aktivitetsinriktat företag med många event ska du tycka om och genomföra aktiviteter, leda utbildningar, delta i mässor och evenemang.Det ingår även en del resor i tjänsten, såväl inrikes som utrikes, samt kvälls- och helgtjänstgöring ibland.Befattning och kravprofil: Vi som arbetar inom VH assistans ser den personliga assistenten som den viktigaste förutsättningen för att människor med funktionshinder ska kunna leva som alla andra.Centralt för vår organisation är mötet med människor, för vi vet att det är då relationer skapas och utvecklas.Vi förväntar oss att våra chefer har förståelse för kundernas behov och anpassar servicen där efter.Arbetet innebär först och främst att du ser till att assistansen är av god kvalitet utifrån LSS och LASS intentioner.Varje chef ska sätta upp mål för den egna verksamheten och utveckla sin enhet.När det gäller den arbetsledande delen, är coachning och att kunna delegera vitalt, medarbetarna ska själva kunna utvecklas och växa.Din uppgift är att skapa goda relationer och svara för att varje medarbetare känner sig informerad om och delaktig i det som händer i företaget.Du kommer att ha ett ekonomiskt ansvar för budgetering och uppföljning, samt resultatansvar och huvudansvar för kund- och personalfrågor inom din region.Vi jobbar med en systematisk arbetsmiljökartläggning på våra enheter, och du rapporterar direkt till företagets nationella chef.I gengäld erbjuder vi goda grundvillkor, ett spännande och omväxlande jobb med frihet i arbetet och stora möjligheter att påverka.Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling i en tillåtande och kreativ miljö.Socionomexamen och erfarenhet av personlig assistans är grundförutsättningar för denna tjänst.Ledarskaps- och personalutbildningar är meriterande.I enlighet med vår jämställdhetspolicy ser vi gärna manliga sökanden.Vi tillämpar anställningsförhållanden enligt kollektivavtal tecknat mellan KFO och SKTF.Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.Vi vill ha din ansökan senast den 31 december 2010.