OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Posten Meddelande utvecklar effektiva lösningar för att skicka och ta emot brev, paket, reklam och tidningar, ofta i kombination med digitala tjänster.Posten Meddelande AB är ett helägt dotterbolag till Posten AB.Bolaget har cirka 25 000 medarbetare.Kundansvarig säljare sökes till Posten i Malmö Arbetsbeskrivning I rollen som kundansvarig säljare kommer du att sälja Posten Meddelandes tjänster till medelstora och stora företag i södra Sverige.Du kommer att ansvara för försäljning av lösningar för affärskommunikation, tjänster för direktreklam och olika transportupplägg.Du kommer även att ansvara för försäljning av e-tjänster och print samt vara teamets specialist inom detta område. I säljprocessen träffar du framför allt personer som innehar chefspositioner och ibland hela ledningsgrupper.Det är därför mycket viktigt att du är bekväm med att hålla presentationer samt kan skapa förtroende i dessa sammanhang.Försäljningen är komplex med långa säljcykler.Du bygger långsiktiga kundrelationer och får kunden att förstå hur Postens tjänster kan bidra till en för kunden bättre lönsamhet. Posten erbjuder en säljtjänst med stora utmaningar och goda utvecklingsmöjligheter både vad gäller utbildning och karriär.Som säljare uppmuntras du att komma med nya ideer och att omsätta dem i praktiken för att uppnå bästa resultat.Du trivs med och drivs av att jobba efter tydliga mål och är van vid att dina aktiviteter och prestationer följs upp och görs mätbara.Du bokar själv dina kundmöten.Tjänsten är placerad i Malmö och innebär resor i södra Sverige.Du rapporterar till Försäljningschefen för Storkund Syd.Kvalifikationer Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller logistik samt minst 3-5 års dokumenterad erfarenhet och goda resultat från komplex tjänsteförsäljning på stora företag.Du har stort intresse för samt kunskap inom e-kommunikation.Som person är du målinriktad, drivande, självgående och uthållig.Det krävs god förståelse för de branscher där kunderna finns för att hitta affärsmöjligheter.Det är också mycket viktigt att du har förmågan att förstå kundens verksamhet och se hur Postens tjänster kan utveckla kundens affär.Vidare är du dokumenterat skicklig på att utveckla nya affärslösningar samtidigt som du underhåller och utvecklar befintliga kundrelationer. Du har förmågan att föra affärsdiskussioner och förhandla med beslutsfattare på ledningsnivå hos stora företag och du behärskar behovsorienterade säljmetoder som t ex SPIN.Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift liksom körkort är ett krav. Vi välkomnar dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.Så ansöker du I det här uppdraget samarbetar vi med Academic Search.Vi arbetar med urvalet löpande och vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt dock senast 23 november 2010.Välkommen med din ansökan via länken nedan!http://bit.ly/at7r5q
Kontaktpersoner på detta företaget
Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00