OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans klär vi Sveriges vardagshjältar.
Textilia erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservicelösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom vård och omsorgssektorn.
Det betyder att vi varje dag tvättar och levererar över 100 ton arbetskläder och textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet.
Vi är ca 650 anställda, vi finns på åtta orter i Sverige och omsätter cirka 600 mkr per år.
Vill du vara med och vidareutveckla förståelse för kundernas verksamhet och behov av textilservice och hur vi kan uppfylla dem på bästa sätt med våra olika enheters förutsättningar.
I rollen som Kundansvarig Säljare på Textilia ansvarar du för att strategiskt utveckla befintliga och nya kunder. Detta innebär att driva ett kundnära samarbete och proaktivt erbjuda nya och kompletterande lösningar, genom att löpande analysera, sammanställa slutsatser och presentera rekommendationer till dina kunder. Du ansvarar för att utarbeta en strategisk plan för arbete med nöjd-kund-index (exempelvis omsättningshastighet och leveranssäkerhet) samt driva olika kundutvecklingsprojekt löpande.
Utöver ditt arbete med kundutveckling innefattar rollen till stor del försäljning och bearbetning. Du ansvarar för att bygga pipeline genom kartläggning och dokumentation av kundernas verksamhet, avtal, kontakter, behov/leads etc. Ta fram och genomföra den bästa bearbetningsstrategin för respektive kund.
Vem är du
För att lyckas väl i den här rollen är det viktigt att du är serviceinriktad samtidigt som du är en god kravställare. Vidare krävs att du har en mycket god analytisk förmåga och ett gott omdöme. Du har en positiv inställning och är en problemlösare.
Vi vill att du är en person som har ett starkt eget driv och du arbetar målinriktat för att nå resultat. Du är självgående, tar ett stort eget ansvar för dina uppgifter och du ser till att ta dem i mål. Då Textilia och våra kunder är rikstäckande är det viktigt att du trivs med att etablera nya kontakter och att resa i tjänsten.
För oss är det också viktigt att du är en god representant och ambassadör för Textilia och våra värderingar. Med det menar vi att du är duktig på att bygga förtroende, skapa relationer och samarbeta med både kunder och kollegor.
Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund och/eller relevant erfarenhet av kundrelationsarbete och försäljning. Även om tidigare resultat och relevant bakgrund är viktigt så tycker vi att din personlighet och inställning väger tyngt.
Rikstäckande resor kommer förekomma i tjänsten och du förväntas spendera större delen av din arbetstid hos våra kunder och på våra enheter runt om i landet.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Rekryterings och bemanningsföretag undanbes att höra av sig.
VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE
På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Manager Pernilla Carlsson
033-205100