OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Vi söker en affärsorienterad och resultatinriktad kundansvarig/säljare till våra kontor i Malmö och Lund. En person som drivs av att bygga nära och långsiktiga relationer med Dreamworks kunder.
Mer om tjänsten
Som kundansvarig/säljare på Dreamwork samarbetar du med några av branschens mest erfarna kollegor. Ditt övergripande fokus kommer ligga i att skapa och underhålla kontakter med både befintliga och nya kunder. Att stötta kunder med konsultativ rådgivning kring passande personallösningar och att sälja rekryterings- och bemanningstjänster blir en stor del av din vardag. Du driver hela säljprocessen, från prospektering till avslutad affär. I dina arbetsuppgifter ingår även att boka och genomföra möten, skriva offerter och avtal, göra affärsavslut samt följa upp och vidareutveckla samarbetet med våra kunder. I arbetet har du kontakt med beslutsfattare på olika chefsnivåer. Du kommer jobba branschöverskridande och representera alla våra affärsområden, men med ett extra fokus på chefer och specialister.
Om verksamheten
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi skiljer oss genom att se länge än ”kompetens” och ”erfarenheter” i kandidaternas CV:n och går på djupet i hur väl personligheten passar in i företagskulturen eller arbetsgruppen. Rätt personlighet, menar vi, är den avgörande faktorn för en 100 % lyckad rekrytering. För vi vet att i allt från kundrelationer till urvalsprocesser så är det människor som skapar framgång i affärer och gör att företag utvecklas.
Du kommer in i en stark kultur där värderingar styr hur vi jobbar. Vi har fem specialiserade affärsområden: Ekonomi & Finans, Engineering, Marknad & Försäljning, IT och Chef. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork Scandinavia grundades 2006 och har sitt huvudkontor i Helsingborg. Våra kunder finns över hela Sverige och vi har levererat personallösningar på över 130 orter, från Kiruna i norr till Ystad i söder.
För oss är det personligt!
Din profil
En rekrytering är alltid personlig för oss. Så om du passar hos oss är du förmodligen målinriktad, drivs av att utveckla affärer och är duktig på att bygga relationer med kunder och medarbetare. Du har en väl dokumenterad framgång inom försäljning och stor erfarenhet av tjänsteförsäljning, gärna inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Du har arbetat med såväl operativ som strategisk försäljning och har ett mycket väl utvecklat nätverk i sydvästra Skåne. Din utbildning är eftergymnasial och du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Men kompetens och erfarenheter är inte allt. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Det gäller så klart även när vi rekryterar själva. Vill du snabbt se om du passar in hos oss? Gör vårt test - www.dreamwork.com
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV på vår hemsida - www.dreamwork.com - snarast möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Har du frågor är du välkommen att kontakta måns.persson@dreamwork.com eller karin.tenning@dreamwork.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09