Kundansvarig säljare inom HR till Hero

Arbetsbeskrivning

Om Hero och vårt engagemang

Våra kunder och konsulter väljer oss för att vi håller vad vi lovar och är genuint intresserade av att göra hållbara matchningar som gynnar alla parter. Vi brinner för vårt uppdrag och är både rådgivande och konsultativa i våra kundmöten, allt för att säkerställa att rätt person hamnar på rätt plats och att bidra med ett mervärde till vår målgrupp. Våra största styrkor är långsiktigt fokus, hög kvalité på service och snabb återkoppling gentemot våra kunder, konsulter och kandidater. Vi är specialister på bemanning och rekrytering inom kompetensområden som Ekonomi, Administration, Kundservice, Supply Chain, marknad och HR, och våra rekryterare levererar med enorm känsla för kvalitet och service.

Du som brinner för hållbara ledarskapsfrågor som vill bygga långsiktiga affärsrelationer kommer trivas utmärkt hos oss. Har du en ordentlig portion humor och gillar full fart uppåt och framåt samtidigt som vi behandlar människor väl och arbetar med hjärtat, då kan det här vara något för dig!

Vi bryr oss också om vår omvärld. Vi har tidigare skänkt över 500 000:- till olika välgörenhetsprojekt och skänker alltid minst en krona vidare från varje arbetad konsulttimme. Vi har kollektivavtal och är ett auktoriserat bemanningsföretag via Almega.

Rollen som Kundansvarig säljare inom HR

Vi har haft en fin utveckling under 2022 och ser en ökad efterfrågan på våra tjänster. Vi kommer därför inleda rekryteringen av en ny Kundansvarig säljare till vårt försäljningsteam. Vi hoppas att vår kommande kollega vill ta lead på utveckling och försäljning av vårt affärsområde HR. Teamet består idag av två personer som ska bli tre. Teamet arbetar i nära samarbete med vår marknadsfunktion som förser teamet med leads och digital säljstrategi. Vi är en modern säljorganisation som strävar efter att vara nytänkande, digital och flexibel. Vi hoppas att du vill vara med och utveckla våra strategier och vår verksamhet.

Internt arbetar teamet tätt med ett leveransteam som levererar Rekrytering och bemanningslösningar i världsklass, där du kan känna stolthet och trygghet i vår leverans. Vi är transparenta och underlovar, och överlevererar hellre än tvärt om. Det gör att du som tagit in affären kan känna dig trygg med att dina kollegor inte lämnar något åt slumpen. Tillsättningsgraden ligger på över 90% av utannonserade tjänster.

Hos oss har du en flexibel och varierande roll med helhetsansvar för din försäljning.

Det innebär bl.a. att:

- Skapa goda relationer inom ditt affärsområde och bygga nätverk.
- Arbeta aktivt med Social Selling och värdeskapande aktivitet på LinkedIn för vår målgrupp
- Vara med och utveckla strategier för försäljning i stort och området HR specifikt
- Arbeta med nykundsbearbetning och träffa, offerera och skapa affärer och samarbeten med nya potentiella kunder med huvudsaklig inriktning mot HR.
- Arbeta med kundvård samt merförsäljning och planera kontinuerliga avstämningar och uppföljningar med dina kunder för att utveckla samarbetet tillsammans med ansvarig Konsultchef.


Vi tror att du arbetar självständigt med hela processer, följer upp dina kunder tillsammans med rekryterare och säkerställer att våra kunder älskar att samarbeta med oss!

Som medarbetare på Hero stöttas du av engagerade kollegor och ledare, tydliga mål, samt stor tillit. Vi ser din kompetens, och litar på din inneboende drivkraft att vilja göra en bra insats. Du kan också känna dig trygg med att kunna kombinera arbetsliv, familj och fritid på ett sunt sätt då vi har en kultur som uppmuntrar välmående och balans i livet. Vi är ambitiösa och har samtidigt välmående medarbetare som har kul på jobbet!

För oss är det självklart att välkomna medarbetares vilja att vara med och utveckla företagets arbetssätt, rutiner och processer. Vi som företag blir mer framgångsrika om vi inkluderar våra medarbetare i utvecklingen!

Kompetensprofil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet ifrån försäljning av HR tjänster eller HR konsulter och vill komma till ett bolag där du få möjligheten att utveckla ett nytt affärsområde i en rådgivande samt affärsutvecklande miljö med stora möjligheter att själv forma din roll och affärsområdets utveckling inom bolaget.

Personlighet och attityd är de viktiga parametrarna hos oss och det är viktigt att du delar våra värderingar och vårt affärstänk, du vill arbeta med hjärtat, och du vill vara med på en tillväxtresa. Vi söker dig som är servicemedveten, driven och som alltid sätter relationen i fokus. Vår vardag är oavsett roll väldigt affärsnära och vi samarbetar som ett team varpå det är viktigt att du förstår värdet av att vara med och bidra till teamet.

Omfattning och tillträde

Tjänsten är på heltid, tillträde sker beroende på din tillgänglighet. Vi har i dagsläget ett härligt kontor på Kungsholmen som vi delar med våra systerbolag Closers och Uniq, ett kontor med högt till tak och mycket skratt.

Lön och förmåner

- Fast månadslön plus provision
- Friskvård, mobil, laptop
- Flexibla arbetstider
- Pension och försäkringar enligt kollektivavtal


Ansökan

Du ansöker till tjänsten genom att klicka på knappen ”ansök”. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av Cecilia Enfors Ravelli på cecilia.enfors@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2022
  • Ansök senast: 14 december 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


27 november 2024

Key Account Manager

Key Account Manager

27 november 2024