Kundansvarig säljare Large Account, Luleå, Umeå eller Piteå

Kundansvarig säljare Large Account, Luleå, Umeå eller Piteå

Arbetsbeskrivning

Du & vi & jobbet
PostNord har en synlig men samtidigt osynlig dygnet-runt-struktur som är en viktig och hållbar del av samhället.

Vi är ödmjuka och stolta över vårt samhällsuppdrag, vår kunskap och genomförandeförmåga. Du som specialist är en given nyckelperson för att lösa de utmaningar vi står inför. Tillsammans skapar vi en innovationskultur som driver utveckling.
                                                                                                                                                     

Vad du kommer att göra
Du bearbetar utvalda medelstora kunder inom PostNord på operativ, taktisk och strategisk nivå för att säkerställa långsiktig tillväxt och lönsamhet för din kundbas. Genom en förståelse av kundens affär identifierar och definierar du kundens indirekta och specifika behov. Du ansvarar för att kalkylera och offerera värdeskapande lösningar samt följa upp måluppfyllnad på gjorda affärer.
 

Vem du är

- Bygger ömsesidigt förtroende: Tillit är grunden till bra relationer.
- Ödmjuk och ansvarstagande: Föregå med gott exempel. Du är exemplet.
- Initiativkraft: Framåtanda och vilja att lösa utmaningar, idag och imorgon.
- Lösningsorienterad: Självständigt beslutsfattande och ansvarstagande.
Resultatorienterad: Genom analyser och prioriteringar strävar du mot definierade mål.
Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Vad du tar med dig

- Dokumenterad säljerfarenhet av komplex tjänsteförsäljning, gärna inom logistik.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.
- Behärska Office 365 och CRM system på en hög nivå.
- Utbildning inom försäljning, affärsmannaskap och säljteknik, t ex Spin.
- Körkort.

 

Varför vi finns
PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord – ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på https://postnord.varbi.com/center/tool/position/605827/edit/tab:1/postnord.com. 



Du ska må bra
Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på sina anställda som på sina kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.


Vad väntar du på?
Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande så ansök så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten, maila https://postnord.varbi.com/center/tool/position/605827/edit/tab:1/Renee.B.Lindh@postnord.com. Vi ser fram emot att höra från dig!

För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2023
  • Ansök senast: 2 april 2023

Besöksadress

Terminalvägen 24
None

Postadress

Terminalvägen 24
Solna, 17173

Liknande jobb


Account manager

22 november 2024

Teknisk säljare - Trollhättan

Teknisk säljare - Trollhättan

12 november 2024

Innesäljare

Innesäljare

22 november 2024