OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som kundansvarig säljare på Medea blir du en del av ett av Sveriges mest snabbväxande bolag inom sitt område! Den här rollen passar perfekt för dig som vill vidareutvecklas inom i din roll som kundansvarig säljare samt bredda din karriär på ett bolag där du arbetar nära i team som stöttar varandra! Är du sugen på att vara med på Medeas fortsatta resa? Sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Medea är en av Sveriges snabbast växande distributörer av engångsartiklar och tjänster inom vård- och industrisektorn. Verksamheten startade under 2020 och uppnådde en omsättning om 320 miljoner med mycket god lönsamhet. 2021 ökade bolaget till 500 miljoner och satsar nu vidare på kraftig tillväxt och behöver därav anställa flera säljare som vill vara med och påverka deras fortsatta resa som kommer innebära proaktiv och uppsökande försäljning och avtalsskrivning/upphandling med såväl privat som offentlig verksamhet.
I din roll som säljare på Medea kommer du att bli en del av ett dynamiskt och energiskt bolag. Genom god service, ett brett sortiment och stort fokus på hållbarhet arbetar Medea med både mänskliga värden såväl som affärsmässiga. De sätter stor vikt vid sin höga servicenivå som de uppnår genom tydlig och klar kommunikation, något de prioriterar väldigt högt i sina värderingar och interna processer.
Du erbjuds
* En gedigen introduktion in i bolaget
* Del i ett prestigelöst och framåtlutat team
* Vara en del av ett snabbväxande bolag
* Helt nytt kontor på femte våningen i nybyggda Prismahuset i Helsingborg
* En atmosfär utan tak där förtroende med ansvar kommer prägla din vardag
* Avtalsenlig tjänstepension, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, anställningsförsäkring
* Fast lön
ARBETSUPPGIFTER
Som kundansvarig säljare på Medea kommer du att arbeta med storkundsansvar, där du kommer att arbeta mot större kunder och vara med att ta fram ramavtal gentemot dem. I rollen kommer du även att arbeta med uppsökande sälj för att hitta nya kundkontakter att bearbeta. Som kundansvarig säljare utgör du en viktig roll när det kommer till såväl nyförsäljning som omförsäljning av befintliga kunduppdrag. Dina arbetsuppgifter innebär ett ansvar för hela försäljningsprocessen inom den privata sektorn primärt. Men det kan även innebära att supportera dina kollegor som jobbar med den offentliga sektorn. Medea ser även att du bidrar till bolagets affärsutveckling genom att utveckla deras erbjudande och komma med idéer om hur vi kan öka försäljningen. Du förväntas att självständigt driva dina egna säljprojekt och ditt dagliga arbete.
Arbetet innebär hög kundnärvaro och en nära kunddialog och kundbesök. Fokus i arbetet ligger på att säkerställa kundnöjdhet, försäljning och kvalitet.
Vi tror att du som söker är van vi att jobba med förhandlingar, uppsökande försäljning, vet vilka kunder du bör fokusera på samt kan röra dig naturligt i sociala kanaler med att prospektera, göra research kring kunden samt att ständigt föra dialogen framåt.
Vi tror att du är en driven person som motiveras av att nå dina resultat och som kan se kundernas behov. Du har förmågan att se nya affärsmöjligheter och arbetar självständigt. Du är skicklig på att skapa och presentera attraktiva lösningar för kund i såväl skrift som i presentationer. Vi ser också att du som söker är flexibel och kan hugga in och hjälpa en kollega när det behövs även med arbetsuppgifter som inte nödvändigtvis tillhör dina vardagliga arbetsuppgifter.
VI SÖKER DIG SOM
* Har 3-4 års erfarenhet av att självständigt driva hela försäljningsprocessen
* Har eftergymnasial utbildning inom relevant område, kanske inom business, marketing, sales eller liknande
* Du är bekväm och van vid demos, beslutsdiskussioner och/eller avtalsdiskussioner
* Du är en driven och handlingskraftig person med utmärkt kommunikationsförmåga
* Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift
* Har B–körkort (kundmöten och resor ingår i tjänsten)
Som person är du
* Självgående
* Relationsskapande
* Uthållig
* Orädd
Det är meriterande om du tidigare skrivit eget innehåll för att kunna vara en hjälpande hand för marknad med att rikta innehåll och med att stötta i skapandet av innehåll. Det är också meriterande med erfarenhet från branschen, framförallt PPE produkter som tex. undersökningshandskar.
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse, så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid
* Placering: I nya lokaler på Prisma i Helsingborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Medeas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om Medea här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231