OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du representera ett av rekryterings- och bemanningsbranschens mest välkända varumärken och bli en del av ett framgångsrikt kontor med stark teamkänsla? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! Poolia Jönköping växer och vi förstärker därför vår organisation med ytterligare en affärsfokuserad och engagerad Kundansvarig med ansvarsområde Höglandet. Dina resultat har stor påverkan på vår framgång. Motiverar det dig? Varmt välkommen att söka tjänsten redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Kundansvarig säljare är du den som skapar och driver relationer med nya och befintliga kunder på Höglandet (Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås och Vetlanda). Arbetet innefattar prospektering och bearbetning av nya kunder samt att vårda och utveckla relationer med befintliga kunder. Du bokar och genomför kundbesök såväl digitalt som i det personliga mötet. Målet är att bygga upp ett starkt kontaktnät med beslutsfattare och nyckelpersoner på Höglandet. Du kommer vara delaktig i att utveckla både konsult- och rekryteringsaffären i samarbete med resten av kontoret. Hos oss blir du del av Poolias team som består av 10 drivna medarbetare med en stor vilja att lyckas tillsammans. Som stöd i ditt säljarbete har du ambitiösa och kunniga kollegor såväl lokalt som nationellt i koncernen.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av B2B-försäljning med goda resultat. För att passa i rollen har du idag ett lokalt nätverk och god kännedom gällande näringslivet på Höglandet eller kring Jönköping. Har du en säljutbildning från affärs- och yrkeshögskola eller en eftergymnasial utbildning inom ett av Poolias specialistområden är det meriterande. Det är viktigt att du är bekväm i att skapa kontakt och leda det personliga mötet med kund, samt att du har förmågan att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer.
Som person har du ett högt resultatfokus och engageras av att utveckla affärsrelationer. Genom lyhördhet och en god kommunikation utvecklar du givande samarbeten samt en förståelse för kundens verksamhet. När du arbetar i en händelserik miljö trivs du som allra bäst samtidigt som du har förmågan att strukturera din kalender och ta ansvar för dina affärer. Du är en driven lagspelare med viljan att vinna och nå framgång tillsammans med teamet. För tjänsten krävs körkort samt goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Om verksamheten
Hos oss hittar du de bästa medarbetarna och de bästa jobben – och vi hjälper dem att hitta varandra genom att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Genom mer än 30 års erfarenhet, specialisering, arbetsmetodik och vårt engagemang har vi lärt oss vad rekrytering och uthyrning av chefer och specialister innebär. Som bemannings- och rekryteringsföretag bidrar vi till våra kunders framgång genom engagerad och kvalificerad kompetens. Vi erbjuder dig en härlig arbetsplats i ett trevligt team där det finns stora möjligheter att växa vidare och utvecklas. Det är människorna som gör Poolia och det är de som är den viktigaste tillgången för oss. Därför vill vi göra allt för att du ska trivas, utvecklas och må bra. Vi ska helt enkelt vara branschens bästa arbetsgivare. Tillsammans med dig vill vi fortsätta att göra det vi är bäst på – att hitta rätt individ på rätt plats, alltid!