OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi fortsätter att växa och utvecklas med våra ägare och kunder. För att kunna ta nästa steg i vår utveckling vill vi förstärka med ytterligare en engagerad kollega som tar ansvar i rollen som kundansvarig. Brinner du för försäljning och drivs av att prestera och nå mål är detta en tjänst för dig!
Om företaget
Skill är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en växande nationell närvaro. Våra ägare, som är 18 industriföretag, tre kommuner och ett regionförbund, vill att vi arbetar med att säkerställa kompetensförsörjning av högsta kvalitet. En viktig del i detta är att hjälpa våra kunder att rekrytera rätt kompetens till sitt företag.
I vårt uppdrag ligger också att vara engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungera som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk. Skill har idag kontor i Linköping, Norrköping, Motala, Jönköping, Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Vi har över 700 konsulter är uthyrda till våra kunder och vi gör flera hundra rekryteringar direkt till kund under ett år.
Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig en roll i ett framgångsrikt team där relationer till kunder, konsulter och kollegor präglas av engagemang och omtanke. Vårt företag har nöjda kunder, ambitiösa medarbetare och ett starkt affärsfokus. Du arbetar med ett brett kundsegment där den gemensamma nämnaren är kompetensförsörjning inom framförallt industri och IT. För att lyckas krävs ett genuint intresse för att göra affärer och att bygga långsiktiga relationer.
I din roll som kundansvarig har du ansvar för att identifiera behov, möjligheter och utmaningar hos potentiella och befintliga kunder. Du omsätter dessa möjligheter till konkreta uppdrag i form av rekrytering och bemanning.
Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att vi når våra försäljningsmål samt kontinuerligt utvecklar vår verksamhet. Du representerar vårt varumärke på marknaden och tar ett stort eget ansvar för offerter, kundavtal och arbetar mot en säljbudget. Samtidigt är du en lagspelare och arbetar nära dina kollegor för att vi skall kunna prestera på topp. ”Laget går alltid före jaget.”
Din profil
För att trivas i rollen ser vi att du kan försäljning och brinner för att göra affärer. Har du erfarenhet från branschen, bemanning- och/eller rekrytering, inom sälj är det meriterande.
Som person är du nyfiken och har lätt att förstå olika typer av verksamheter. Du drivs av att utifrån kundens behov hitta och utveckla affärsmöjligheter. Det är en stark fördel om du har ett stort nätverk i regionen. Din förmåga att skapa och behålla goda relationer med kunder och kandidater är en framgångsfaktor. Du delar med dig av din kompetens och erfarenhet till dina kollegor och bidrar till en god stämning. Du flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Körkort är ett krav.
Ansökningsförfarande
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvarig rekryterare på Skill, Petra Pyk, 011–199466 eller petra.pyk@skill.se. Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.skill.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss.
Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!