OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swed Handling AB är en kemikaliedistributör med huvudkontor och lager i Norrköping, kontor och lager i Gävle, samt försäljningskontor i Stockholm, Borås och Lund. Swed Handling har 60 anställda. I företaget finns även dotterbolaget Kemiverken AB i Skänninge. Verksamheten utgörs av försäljning av flytande och fasta kemikalier till industri, kommun och landsting samt färggrossister. Swed Handling har haft en stabil tillväxt sedan starten 1994. Företagspolicyn är att leverera rätt produkter, i rätt tid med hög servicegrad och hög flexibilitet.
Är du redo att jobba med ett expansivt bolag? Har du ett driv och vill skapa långsiktiga relationer? Då är detta en tjänst för dig!
Swed Handling söker nu en kundansvarig säljare till sitt huvudkontor i Norrköping. Bolaget har idag sju säljare.
Arbetsbeskrivning
Med anledning av kommande pensionsavgång behöver Swed Handling rekrytera en kundansvarig säljare. I dina arbetsuppgifter ingår att övergripande driva och ansvara för en god försäljningsutveckling. Ansvaret omfattar att bygga starka relationer, vara företagets ansikte utåt mot kund, informera om Swed Handlings varumärken och sortiment, nylanseringar, prisstrategier, ge offerter och driva försäljning.
Du deltar vid avdelningsmöten och delar därmed helhetsansvaret för att Swed Handling som företag och varumärke ständigt utvecklas med avseende på lönsamhet och anseende.
Tjänsten utgår från Swed Handlings kontor i Norrköping. Du kommer att vara ute på vägen två till tre dagar i veckan och ha 25 till 35 övernattningar om året.
Vem är du?
Du har ett genuint intresse för affärer och försäljning samt att hitta bästa lösningarna för kunden. Du har erfarenhet från processindustrin i en konsulterande roll och en god teknisk förståelse, gärna kopplat till marknad och försäljning. Förmågan att konsultera kunden och hitta fler öppningar till nya och bredare affärer är avgörande i denna roll. Vi ser gärna att du har ett intresse inom kemiska produkter vilket är en viktig del för att kunna driva dialog och skapa engagemang kring det du representerar och säljer.
Som person är du initiativrik, drivande och självgående med en hög energinivå. Du har god förmåga att strukturera din tid och arbetar självständigt mot överenskomna mål, samtidigt som du bidrar till dina kollegor med ditt engagemang. Vi ser gärna att du är noggrann i ditt arbete.
Kontaktperson
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten på Experis.se. Frågor kring tjänsten besvaras av Experis rekryteringskonsult Marcus Kahanek 011-19 43 54, marcus.kahanek@se.experis.com. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan snarast.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Rocafort Svensson
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645