OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gunnar Karlsen Sverige AB är ett helägt dotterbolag till GK Koncern AS med säte i Oslo, Norge.Koncernen är en av de ledande aktörerna inom områdena Installation, Service och Byggautomation och finns representerade i Norge, Sverige och Danmark.Den svenska verksamheten med huvudkontor i Malmö bedriver sin verksamhet utifrån 21 kontor från Haparanda i norr till Trelleborg i söder och med 300 anställda.Koncernen omsätter ca 3 miljarder SEK varav den svenska verksamheten omsätter 400 miljoner SEK. Vi söker en kundansvarig serviceledare till Västerås Ansvarsområde: * Att vara uppdaterad på och leda produktionen enligt avdelningens/filialens strategi och budgeterade mål.* Att underställd personal har den kompetens och den utrustning som krävs för att bedriva en verksamhet enligt myndighetskrav och företagets kvalitet, miljö och arbetsmiljörutiner.* Säkerställa en hög beläggningsgrad i produktionen.* Säkerställa att produktionen efterlever företagets ledningssystem.* Dagligen kommunicera och planera din verksamhets utförande med närmaste chef. * Ansvara för löpande kundkontakter Arbetsuppgifter: * Aktivt bidra med din yrkeskompetens så att såväl anställda som företagets tjänster tillgodoses med denna.* Ansvara för merförsäljning för att uppnå budgeterade mål.* Följa företagets prisstrategi med gällande debiteringsnorm som underlag.* Leda projekt och personal enligt företagets rutiner för att tillgodose våra kunders krav samt företagets budgeterade lönsamhet.* Tillämpa företagets inköpsstrategi med speciell fokus på prioriterade leverantörer, samordnade inköp och inköpsrekvisition.* Upprätta faktureringsunderlag, projektestimera, samt ansvara för god projektlikviditet.* Följa företagets ledningssystem, med speciell fokus på projektens kvalitet, miljö och arbetsmiljöarbete. Önskad kompetens / erfarenhet: * Ingenjörskompetens eller motsvarande yrkeskompetens.* Insikt och/eller erfarenhet av effektiv produktion.* Erfarenhet från projekt- och personalledning.* Erfarenhet som kundansvarig och merförsäljning.* Förmåga att bygga långsiktiga relationer och sätta kunden i fokus.Vi vill ha din ansökan senast 2010-04-20.