Kundansvarig som vill vara med och utveckla framtidens kemikaliehantering

Kundansvarig som vill vara med och utveckla framtidens kemikaliehantering

Arbetsbeskrivning

Vill Du vara med och utveckla framtidens kemikaliehantering tillsammans med våra kunder?
Vi söker en nyfiken och driven person till rollen som kundansvarig (Operational Account Manager) inom området Chemical management services

Vår kund, Sisource Chemical management services, är kemikalieexperter som älskar att utveckla innovativa och effektiva lösningar för sina kunder.

Som Nordens ledande CMS-aktör ansvarar de för att effektivisera och säkerställa sina kunders kemikalieprocesser. Det omfattar allt från inköp, lagerhållning, leverans till lagefterlevnad, dokumentation, myndighetsrapporteringar och avfallshantering. De erbjuder skräddarsydda lösningar där man för att uppnå full flexibilitet inte är bundna till några specifika leverantörer eller varumärken. Företaget befinner sig i en expansiv fas och söker därför en kundansvarig, Operational Account Manager (OAM), som kommer att arbeta med att utveckla kundernas kemi-, miljö och arbetsmiljöprocesser. Hos Sisource arbetar du i ett roligt och innovativtänkande gäng i ett företag som erbjuder frihet och möjligheter att utvecklas.

Tjänsten
Du kommer att agera som operativt kundansvarig gentemot ett antal av Sisources kunder i frågor rörande kundens kemikaliehantering.

Arbetsuppgifter

Som Operational Account Manager (OAM) kommer du att ha kundansvar, både mot befintliga och nya potentiella kunder. Du kommer att hantera den egna kundportföljen och värna om relationen och kundnöjdheten genom den kundsupport som efterfrågas. Du kommer säkerställa att tecknade avtal efterlevs och utvecklas.

Genom att arbeta operativt kommer du, med stöd från kemister, tillgodose kundernas behov och ge rådgivning avseende nya lösningar. Att vara ett stöd för kunderna i kemikalierelaterade frågor är en viktig del av arbetet, du kommer att ha kollegor med goda kemikunskaper som kan stötta dig i dessa frågor. Du ansvarar följaktligen för att hålla dig uppdaterad inom lagstiftningsområdet kring miljö- och kemikaliehantering.

Du ges stor frihet i ditt arbete och ska självständigt bedriva och sträva efter uppsatta mål och ansvarsområden. Visst resande i tjänsten kommer att förekomma.

Kvalifikationer

För att passa i rollen ser vi att du är en driven, social, strukturerad, ansvarsfull och nyfiken person. Du har en vana vid att knyta kontakter och värnar om långsiktiga relationer med kunder. Du är en person som drivs av att arbeta strukturerat och mot uppsatta mål. Vidare är du en duktig kommunikatör i tal och skrift och inger förtroende samt besitter gott affärsmannaskap. Du gillar att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.

För att passa i rollen behöver du trivas med att arbeta kundnära och vara en problemlösare. Om du har erfarenhet från roll som projektledare, säljare, inköpare eller erfarenhet från industri, arbetsmiljö, konsultbranschen etc. i kombination med intresse för kemikaliehantering har du en bra grund för att passa som kundansvarig. Utöver detta har du lämplig utbildningsbakgrund, troligen på högskola/universitet eller förvärvat erfarenheter genom arbetslivserfarenhet.

Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper kommer vara av vikt i denna rekrytering.

Körkort B krävs.

Du kommer att vara på Sisource kontor i Linköping 2-3 dagar i veckan alternativt hos kund och resterande dagar utgå från kontoret i Stockholm.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning direkt hos vår kund, där kunden erbjuder bra villkor och personalförmåner.

Rekryteringen sker i samarbete med Q Bemanning & Rekrytering AB, rekryteringskonsulterna Åsa Gustafsson 013-470 39 01 samt Sophia Silfvercrantz 013-470 39 05. Tjänsten söks genom www.qbemanning.se där du registrerar ditt intresse, inklusive personligt brev och CV. Vi arbetar med löpande urval och presenterar kandidater kontinuerligt till vår kund. Välkommen med din ansökan!

 

Q är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och medlem i branschorganisationen Almega Kompetensföretagen samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Bengtsson
013-4703905

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Q i Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 27 november 2021

Besöksadress

Klostergatan 27
None

Postadress

Klostergatan 27
Linköping, 58223

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024