Kundansvarig Systemtekniker

Kundansvarig Systemtekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är en ansvarstagande teammedlem och som uppskattar kundansvar samt har ett intresse av att vara drivande och vilja förbättra.
Som kundansvarig systemtekniker ansvarar du för att främja en god kunddialog och det är ditt ansvar att drift, underhåll och utvecklingsarbete av kundens servrar, nätverk, datorer och övrig IT-miljö säkerställs. Vi ska hitta rätt ansvarsnivå utifrån din kompetens och du kommer ingå ett team där vi hjälper och stödjer varandra.
Vi arbetar för att ha kul och utvecklas men vi är också riktigt duktiga på det vi gör och håller en hög servicenivå. Det är Acons signum att måna om kunderna och föreslå/återkoppla snabbt med bra lösningar på kundernas beställningar eller frågor. Vi strävar efter att dra nytta och lära av all vår erfarenheter vilket tillsammans med vår tekniska kompetens gör att vi kan agera proaktivt och erbjuda våra kunder stöd och förslag på förändringar som stödjer just deras verksamhet.
Vi jobbar ständigt för att hitta medarbetarens drivkrafter och har en tydlig strategi för att utveckla medarbetarna inom tekniken men även som människor. Acon ger dig mandat att påverka vad och hur arbetet ska göras i vardagen samt driva utvecklingen inom ditt ansvarsområde.
Acon har idag 55 anställda på kontor i Lycksele, Umeå och Stockholm. Acon ser positivt på kvinnliga sökanden och det finns ett uttalat mål att öka jämställdheten på företaget.
Vi söker dig som gillar kundkontakt och att arbeta i team men som även är noggrann och tar eget ansvar.
Information om tjänsten
I rollen som systemtekniker arbetar man med drift, underhåll och utveckling av kundens IT-miljö. Du kommer arbeta med nätverk och datacenter som baseras på hårdvara från Dell och Cisco. Mjukvarumässigt är det miljöer med Windows Server, Hyper -V, VMWare, SQL, Exchange, Office 365, Active Directory, Veeam m.m.
Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder. Självklart arbetar du effektivt med fokus på det viktigaste - Att kundens situation löser sig.
Vanliga uppgifter du gör i vardagen:
· Drift och utveckling av kundens IT-miljö.
· Dialog med kund och användare.
· Rådgivning internt och externt.
· Lösa eskalerade incidenter.
· Lösa komplexa problem i kundernas miljöer.
· Installation av ny mjuk och hårdvara.
I tjänsten kan det förekomma resor både inom Sveriges gränser men även inom Europa beroende på kund.
Vi söker dig som har:
Flerårig erfarenhet av drift och underhåll i Windowsmiljöer och underhåll av nätverk.
Vi ser gärna att du har även har erfarenheter inom dessa områden:
- Microsoft Exchange.
- Microsoft SQL.
- Office 365.
- Hyper-V.
- VMware
- Powershell.
- Switchade och routade nätverk.
- Brandväggar.
- Backupprogramvara
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med IT-arkitektur.
Anställning
Dina arbetstider innefattar dagtid med förtroendetid
Anställningsform: Acon tillämpar normalt provanställning.
Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Plats: Umeå eller Lycksele.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Acon AB Umeå Umeå
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2020
  • Ansök senast: 10 maj 2020

Postadress

Spårvägen 20
Umeå, 90131

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024