OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Annas Assistans är en modern assistansanordnare av personlig assistans med tillstånd av Inspektionen för vård och omsorg (IVO) att bedriva verksamhet inom personlig assistans i hela landet för både barn och vuxna. Vi strävar alltid efter att ge både vår personal och våra kunder högsta kvalitet och stort engagemang. Vi är ett assistansbolag med 750 anställda personliga assistenter och har en omsättning på 250 miljoner kronor. Annas Assistens är ett dotterbolag till Team Olivia som är en av Sveriges största omsorgskoncerner. Vi söker nu en driven och engagerad kundansvarig till vårt huvudkontor på Roslagsgatan i Stockholm. Välkommen att läsa mer om oss på annasassistans.se.
Välkommen till en flexibel och bred roll med hög grad av frihet under ansvar! Som kundansvarig har du ansvar för de assistansuppdrag som du tilldelas och leder det dagliga arbetet i dessa uppdrag. Du är kontaktperson gentemot dina kunder och närmaste chef för deras personliga assistenter. Som kundansvarig säkerställer du att kunderna får det stöd som de beviljats och att vi följer de lagar, avtal och föreskrifter som gäller för vår verksamhet. Du rapporterar till verksamhetschefen och ingår i ett team med cirka 12 andra kundansvariga.
Dina huvudsakliga uppgifter:
• Kundkontakt och kundvårdande insatser.
• Rekrytering av assistenter, schemaläggning, bemanning och lönehantering.
• Hålla personalmöten och genomföra personalaktiviteter.
• Arbeta för en god arbetsmiljö för dina medarbetare.
• Planering och genomförande av utbildningsinsatser och introduktioner.
• Sedvanliga administrativa uppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som är socialt kompetent och har en hög egen drivkraft. Eftersom ingen dag är den andra lik behöver du tycka om variation i arbetet och vara skicklig på att hitta andra lösningar än de från början tänkta. Du är samarbetsinriktad, ansvarstagande och självständig i ditt arbetssätt.
Vi ser gärna att du har kunskap inom LSS-området och erfarenhet av personalansvar och fackliga kontakter. Du är van vid att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och att ha många kontaktytor. Det är starkt meriterande om du arbetat i en motsvarande roll och/eller har relevant eftergymnasial utbildning. Du är van vid att prioritera och att balansera mjuka omsorgsfrågor med en affärsmässig förståelse i uppdragen.
Våra kärnvärden som är kunskap, erfarenhet och ödmjukhet är viktiga för oss och det är en självklarhet att du delar vår värdegrund och det engagemang vi har för personer med funktionshinder.
Vi erbjuder:
Hos oss får du vara med och bidra till att ge våra kunder en så god livssituation som möjligt. Bolaget har en god plattform att stå på med goda samarbetsmöjligheter och stödfunktioner att tillgå från Team Olivia och en egen stabil ekonomi. I rollen har du en stor frihet under ansvar och möjlighet att påverka rollens utformning.
Såhär tycker några av våra kundansvariga om att arbeta hos oss:
”Det bästa är flexibiliteten och att man självständigt får driva sina processer vilket är utvecklande”. ”Jag uppskattar att det är högt i tak, lättsam stämning och att alla stöttar och tar hand om varandra”. ”Det är en avslappnad miljö med stort kundfokus där ingen tävlar mot någon annan”.
Ansökan:
Välkommen med din ansökan genom att registrera CV och ett motivationsbrev via signerarekrytering.se. Sista ansökningsdag är den 31 mars men vänta inte med att skicka in din ansökan eftersom urval och intervjuer sker löpande. Eventuella frågor besvaras gärna av Signeras konsulter Josefin Johansson, tel. 070-862 09 90 eller Priscilla Paulin, tel. 070-456 63 65.