OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med ca 1 200 medarbetare på ca 55 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där kunderna befinner sig.
Vi söker nu en kundansvarig till satsande Aspia i Jönköping. Drivs du av att arbeta affärsnära och bygga långsiktiga kundrelationer? Aspia hjälper Sveriges företagare att förverkliga sina drömmar, genom redovisning, lön och HR, skatt och rådgivning. Nu söker vi dig som vill vara med på Aspias resa! Här får du möjligheten att med ditt driv och engagemang utvecklas vidare i rollen som kundansvarig, tillsammans med härliga kollegor i en framåtlutad miljö.
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter:
Som kundansvarig på Aspia kommer du att ha en varierad vardag med övergripande fokus på att skapa kundrelationer med befintliga och nya kunder. Du har en nära och kontinuerlig kontakt med kunden och har förmågan att se dennes behov och bidra till utveckling av kundens affär genom smart rådgivning med mål att förenkla och förbättra.
På Aspia driver du och äger egna kunduppdrag och för löpande dialog med kunden. Rollen innebär även att leda och planera det interna arbetet vilket innebär att du ansvarar för att leda teamet kring kunden och planera det löpande arbetet, ansvara för uppföljningar, lönsamhet och budget samt hålla i kommunikationen både externt mot kund och internt.
Du kommer även att vara delaktig att kvalitetssäkra bokslut och deklarationer och Aspia kommer att kunna ge möjlighet att arbeta med mer kvalificerade redovisningsfrågor.
Du arbetar i team mot kunden och i rollen ingår det också att handleda dina teammedlemmar för att säkerställa bästa resultat.
Din profil:
Vi söker dig med relevant examen och kunskap i ekonomi. Det ses som mycket meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult eller revisor eller om du har för avsikt att bli det inom kort. Du trivs med att bygga bra och långsiktiga kundrelationer med ett tydligt marknadsdriv för att ytterligare bidra till Aspias tillväxtresa.
Vidare är du nyfiken och trivs i mötet med kunder, där du bekvämt etablerar förtroende som leder till vidare kontakt.
Som person är du noggrann och ansvarstagande och gillar att på ett självständigt vis utveckla både dig och affären med tydlighet, kvalitet och tillväxt i fokus.
Aspia vill fortsätta leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen i sin bransch och vi hoppas att du vill vara med på resan!
På Aspia…
…kommer du som medarbetare få den bästa tiden i din karriär och de är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Aspia erbjuder frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Aspia värdesätter stimuli i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat!
I denna rekrytering samarbetar Aspia med OnePartnerGroup varpå all initial kontakt sker med dom. För frågor, ta kontakt med ansvarig rekryteringskonsult, Marcus Rosenblom på 036 – 440 90 11 eller marcus.rosenblom@onepartnergroup.se
Varmt välkommen med din ansökan!