Kundansvarig till Atea i Gävle

Kundansvarig till Atea i Gävle

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Atea Gävle består av ett sextiotal medarbetare i en härlig mix av olika kompetenser. Gemensamt för oss är att vi alla lever våra värderingar, då vi verkligen brinner för det vi gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag. Vi söker ständigt efter nya talanger som kan vara med och bidra till våra kunders och vår framtida utveckling och tillväxt.


Dina arbetsuppgifter
Nu ska vi förstärka vårt säljteam i Gävle med en kundansvarig som brinner för att skapa kundnytta och har en stark förmåga att etablera långsiktiga affärsrelationer.

I rollen som kundansvarig kommer du att utgå från vårt kontor i Gävle och äga ansvaret för långsiktiga affärsrelationer med några av Ateas strategiska kunder i länet. Du kommer att verka som en ambassadör för hela Ateas erbjudande av produkter och tjänster. I din roll får du möjlighet att tillsammans med oss verka för ansvarstagande utveckling samt vara med och påverka branschen globalt att agera mer hållbart. Du kommer i dina affärsrelationer att föra kunddialoger med it-beslutsfattare, it-strateger, verksamhetsansvariga, ekonomichefer m.fl. i kundernas organisationer. För oss är dessa möten en framgångsfaktor. Genom ett genuint intresse av att etablera förståelse för kundens kärnverksamhet, organisation, verksamhetsmål så som utmaningar. Får du viktig insikt avseende vilka erbjudanden, förmågor och lösningar som Atea kan erbjuda i syfte att bidra till mervärde och kundnytta.

Du lyckas genom att leda, utveckla och inspirera de kundteam som du bemannar, vilka innefattar allt från konsulter och arkitekter till våra kvalificerade specialistsäljare. Du leder dina kundteam med en tydlig och förankrad strategi och plan avseende den strategiska kundförflyttningen, där kundnöjdhet och hållbarhet är högst på agendan.

I dina uppgifter ingår även att identifiera nya kunder och affärsmöjligheter samt att utveckla befintliga kundrelationer. I arbete ingår även att på ett strukturerat sätt svara på inkommande upphandlingar. Ett etablerat ”framgångsnätverk” är en viktig del i din roll, då du kommer att samverka intensivt inom Ateas organisation. Arbetet inkluderar även att aktivt samverka och utveckla långsiktiga relationer med Ateas strategiska partners och leverantörer.

Tjänsten innebär inte personalansvar men erfarenhet från att leda andra är meriterande och underlättar arbetet. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.


Din profil
För att bli framgångsrik i rollen som kundansvarig är du affärsmässig, självständig, utåtriktad och har en förmåga att inspirera och förflytta kunden så som dina kundteam och den interna organisationen. Du är en naturlig ledare med erfarenhet av att leda andra indirekt eller direkt.

Du har stark förmåga att etablera strukturer för driva strategisk kundförflyttning, affärsmöjligheter från början till slut samt att effektivt leda och koordinera andras arbeten, för att säkerställa ett högkvalitativt och värdeskapande slutresultat.

Du brinner för att bygga nätverk och har ett etablerat nätverk inom olika branscher från dina tidigare roller. Du är affärsmässig har en stark förmåga att utifrån en nära kunddialog förstå kundens verksamhet och därmed identifiera och föreslå lösningar på dennes affärs- och verksamhetsutmaningar/problem. Du drivs av utmaningar och har en förmåga att tänka nytt och utmana kunder med dina kreativa lösningar.

Rollen kräver mycket god förmåga att sammanfatta, formulera och uttrycka dig i såväl tal som skrift, på såväl svenska som engelska. Du är van att utforma och presentera offerter, lösningar och beslutsunderlag anpassat för olika målgrupper och intressenter. Du bör ha övergripande förståelse för verksamhet, finanser, produkter/tjänster, marknaden och de behov/utmaningar som kunden kan ha. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från it-branschen/it-infrastruktur samt anser att det är en stor styrka att besitta erfarenhet som projektledare eller som indirekt eller direkt ledare inom annan befattning.


Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har ett coachande ledarskap och en målmedveten satsning avseende våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.

Låter det intressant? Känner du igen dig i beskrivningen? Sök då tjänsten redan idag!


Ansökan
Sista ansökningsdag är den 18 april 2021

I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Clockwork rekrytering, vid frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Pernilla Antonsson på 0733-351 27 31 eller till pernilla.antonsson@clwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson

Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback

Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback

Angelica Carlsson

Helena Lundqvist Cabrera

Sammanfattning

Besöksadress

Stigaregatan 7, Falun
None

Postadress

Stigaregatan 7
Falun, 79160

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024