OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en lagspelare som brinner för att skapa kundnytta?Är du intresserad av it och digitalisering? Just nu söker vi på Atea i Uppsala dig som vill jobba som kundansvarig med fokus på våra kunder i regionen. Vi är svenska landslaget i informationsteknologi!
Precis som våra värderingar brinner du för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, du tar ett personligt ansvar och sätter laget före jaget. För oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar eftersom våra värderingar genomsyrar hela verksamheten. För oss består prestation lika mycket av hur du gör någonting, alltså din attityd och ditt beteende, som vad som uppnås. Det innebär att vi pratar lika mycket om hur vi agerar utifrån värderingarna som hur vi når våra resultatmål.
Atea Uppsala består av medarbetare i en härlig mix av olika kompetenser. Gemensamt för oss alla är att vi verkligen brinner för det vi gör, älskar att få ta ansvar och arbeta tillsammans som ett lag. Vi söker ständigt efter nya talanger som kan vara med och bidra till våra kunders och vår framtida utveckling och tillväxt. Vi på Atea har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och lyckas med stor framgång tack vare modiga medarbetare.
Dina arbetsuppgifter
Som kundansvarig kommer du att utgå från vårt kontor i Uppsala och äga ansvaret för affärsrelationen med några av Ateas strategiska kunder i länet. Du kommer att verka som en ambassadör för hela Ateas erbjudande av produkter och tjänster. I din roll får du möjlighet att tillsammans med oss verka för ansvarstagande utveckling samt vara med och påverka branschen globalt att agera mer hållbart. Du kommer i dina affärsrelationer att föra kunddialoger med it-beslutsfattare och verksamhetsansvariga i kundernas organisationer. För oss är dessa möten en framgångsfaktor. Genom att förstå kundens kärnverksamhet kan vi erbjuda/rekommendera lösningar inom it som bidrar till mervärde och kundnytta. Till din hjälp har du den lokala säljgrupperingen och de effektiva kundteam som du bemannar och leder, dessa innefattar allt från konsulter och arkitekter till våra kvalificerade specialistsäljare.
Du ansvarar för att etablera och förvalta kundplaner samt planera, genomföra och följa upp identifierade försäljningsaktiviteter. I dina uppgifter ingår även att identifiera nya kunder och affärsmöjligheter men även utveckla befintliga kundrelationer. Ett etablerat ”framgångsnätverk” är en viktig del i din roll då du kommer att samverka intensivt inom Ateas organisation. Du kommer dessutom att samverka med strategiska partners och leverantörer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Förstå kundens affär och marknaden kunden agerar på
Etablera och följa upp kundplaner
Säkerställa kundnöjdhet och att målen enligt kundplan uppnås
Leda, inspirera, motivera och följa upp Ateas kundteam och säkerställa en positiv utveckling av affärsrelationen
Skapa och etablera långsiktiga relationer med nyckelpersoner hos kunden samt med Ateas strategiska partners
Föra ut information om Ateas erbjudande samt svara på upphandlingar från kunder
Vad söker vi hos dig
För att lyckas som kundansvarig är du affärsmässig, självständig och har en förmåga att få med dig både kunden och den interna organisationen. Du har en passion för affärsmannaskap och förmåga att identifiera affärsmöjligheter genom att förstå kundens kärnverksamhet. Att inge förtroende är viktigt likväl som att kunna hantera förhandlingar kring affärsmässiga villkor. Förmåga att uttrycka sig professionellt och övertygande i både tal och skrift på såväl svenska som engelska är ett krav.
Andra viktiga egenskaper är förmåga att skapa struktur för att kunna driva affärsmöjligheter från början till slut och samtidigt koordinera andras arbeten för att säkerställa ett högkvalitativt slutresultat. Du bör ha övergripande verksamhetsförståelse samt erfarenhet av att arbeta med kostnader, intäkter, vinst, marknad, avkastning, produkter/tjänster. Du behöver även ha god kunskap inom it-infrastruktur för att kunna föra dialog inom it-området och digitalisering på såväl lednings- som operativ nivå (praktisk teknisk kompetens krävs ej). Vi ser gärna att du har erfarenhet av långsiktiga kunddialoger inom it. Vi tror också att du har ett gott nätverk inom regionen. B-körkort är ett krav i den här rollen.
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.
Kontakta oss
Har du frågor omtjänsten är du välkommen att kontakta Gunnar Högberg, platschef Uppsala, via gunnar.hogberg@atea.sealternativt telefonnummer 072-222 56 44.Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Atea vill samla it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson
Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson
Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809