Kundansvarig till E-hälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Gillar du kundvård och har erfarenhet av IT inom hälso- och sjukvårdssektorn? Vi på E-hälsomyndigheten har ett spännande arbete i ett nytt område!

Avdelningen E-hälsotjänster ansvarar bland annat för förvaltningen av de register och it-system som är en förutsättning för förskrivning och expediering av läkemedel, rapportering av försäljningstransaktioner samt nationell läkemedelsstatistik. Enheten Kundsamverkan och anslutning är en del av avdelningen E-hälsotjänster. Enheten ansvarar bland annat för relationerna med myndighetens kunder samt för bedömningen och godkännandet av de externa system som ansluter till myndighetens tjänsteplattform. Våra kunder är t ex vård- och apoteksaktörer samt systemleverantörer.

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare. Initialt kommer ditt arbete ligga i att ansvara för kundrelationer kopplat till de systemleverantörer och vårdaktörer som utfärdar Covidbevis.      

Om tjänsten
Du kommer att arbeta med att säkerställa att kommunikation med myndighetens kunder är korrekt och professionell, och du ansvarar för planering och genomförande av kundmöten. Vidare hanterar du ärenden samt för dialog med kunder, till exempel vid felhantering, anslutning av externa system, förändringar i kundsystem och myndighetens tjänster samt integration mot myndighetens plattform. Du kommer att aktivt delta i utveckling och arbete med ständiga förbättringar av enhetens processer. 

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med andra kundansvariga som alla arbetar med olika externa aktörer. Du arbetar nära produktansvariga för Covidbevis och ingår i teamet för Covidbevis. Vi är en engagerad och social grupp där tempot är högt och vi har en stark gemenskap och kul på jobbet. Vi har varierade yrkesbakgrunder där vi kompletterar och lär av varandra. 

Vi söker dig som har:


Minst tre års akademisk utbildning, inom IT och systemintegration eller liknande



Minst tre års erfarenhet av arbete med att skapa och vårda kundkontakter både på lednings- och operationell nivå



Minst tre års erfarenhet av IT-utvecklingsprojekt och förändringsarbeten i komplexa verksamheter



Minst tre års erfarenhet av att arbeta med samverkan inom hälso- och sjukvården, t.ex. vårdgivare, myndigheter och IT-leverantörer. 


• Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Du har förståelse för hälso- och sjukvårdens ekosystem och kontext i förhållande till digitaliseringen och e-hälsoutvecklingen. Du är van vid att föra dialog med kunder, förvalta kundrelationer samt presentera kundperspektivet ur ett tekniskt och verksamhetsmässigt perspektiv. Som person är du självgående, flexibel och har ett relationsskapande sätt. Du har en hög personlig mognad och är tydlig i din kommunikation. 

Meriterande för tjänsten är:


Erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet



Erfarenhet av att utveckla, förvalta och supporta e-hälsotjänster



Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.

Anställningen är tillsvidare med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor mellan orterna.

E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Tid till det du vill! Vill du veta mer om hur det är att bo och arbeta i Kalmar län, läs här flyttahit.nu

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av samordnade Jonna Frienkel, tel 010-10 60 760, HR-specialist Carolin Gullberg, tel 010-10 60 718, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, -ST, tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast 24 oktober 2021!

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar ungefär 300 personer och vi är fördelade på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se

Sökord: vaccinationsbevis, testbevis, tillfrisknandebevis, kommunikation, regioner, samverkan, NLL, nationella läkemedelslistan, projektledare

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: eHälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100 A
Stockholm

Postadress

Ringvägen 100, 8 tr, uppgång D
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024