OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lavita Assistans AB arbetar för assistansberättigade barn, ungdomar och vuxna i hela landet men primärt i Stockholm. Företagets målsättning är att vara det kundnära bolaget med högsta professionalitet där arbetet utgår från kundens självbestämmande. Kundinflytande, omtanke, kompetens, engagemang och förtroende är våra kärnvärderingar som även genomsyrar vårt hjärtliga arbetssätt. Företaget har Kollektivavtal och är medlem i KFO.
Vi söker nu efter en kundansvarig (KA) till vårt kontor i Jakobsberg. Du som söker tjänsten behöver ha kontorserfarenhet från personlig assistans och är med fördel universitetsutbildad. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att tidigare ha arbetat som KA eller Verksamhetschef inom personlig assistans/LSS. Du har erfarenhet av arbete i kvalitetsledningssystem och har kunskap om lagar och förordningar inom LSS. Du kommer i din roll ha ansvar för ett flertal kunder, assistenter och arbetet som krävs.
Kort beskrivning av dina arbetsuppgifter
Som KA är din närmaste chef VD, som du även rapporterar till, men i arbetet ingår det även att ha löpande samarbete med verksamhetschef såväl som ekonomi/administration. Som KA är du ansvarig för assistansen hos ett flertal kunder och har som uppgift att kunna verka självständigt i rollen.
I KA-rollen ingår bland annat följande ansvar:
- Kundansvar - Ekonomiskt ansvar
- Personalansvar – Arbetsmiljöansvar
Vem är du?
Vi söker dig som är hungrig att utvecklas och van vid att ta ansvar för dig själv såväl som att styra andra i din profession. Du är social, glad, varm, inkännande och van att arbeta i team där du även finner din naturliga roll. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta självgående och fatta egna beslut efter de ramar och riktlinjer som finns att följa vilket också är en naturlig del av din personlighet. En god förmåga till återkoppling, uppföljning och utvärdering är viktigt men allra viktigast är förmågan att genomföra och arbeta effektivt. Högt ställda mål triggar dig till att prestera som den tävlingsmänniska du är.
Önskade kvalifikationer
- Vi ser med fördel att du arbetar eller har arbetat som kundansvarig på annat assistansbolag.
- Universitetsutbildning såsom socionom eller annan relevant utbildning är meriterande men vi värderar även din erfarenhet.
- God svenska i tal och skrift är nödvändigt och flerspråkighet är meriterande.
- Tidigare roller som Verksamhetschef, Jurist, Kundansvarig mm är meriterande.
- Erfarenhet från AiAi, Secura Nova, Crona Lön mm är meriterande.
- Du innehar B-körkort.
Om du känner igen dig själv i beskrivningen ovan och söker en utmaning i ett värderingsstyrt företag med höga tillväxtambitioner hoppas vi att du lyfter luren för ett inledande samtal eller direkt skickar in din intresseanmälan med CV och ett personligt brev till conny@lavita.nu.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor