Kundansvarig till familjeföretag inom elkraft

Kundansvarig till familjeföretag inom elkraft

Arbetsbeskrivning

Sedan 1959 har HAMP AB tillhandahållit kvalitetsprodukter och tjänster för företag inom elkraftbranschen. Vi är det trygga företaget med säkra leveranser, personligt engagemang och gedigen kompetens. Vi levererar bl. a. flexibla strömförbindningar, motstånd, torkapparater och övriga transformatortillbehör till elkraft- energibolag och industrin. Vi arrangerar och utför service av lindningskopplare i Sverige, Norge och Finland. Våra kunder återfinns i Europa, Asien, Afrika och USA. På vårat kontor i Spånga är det 4 medarbetare på plats.


Om rollen
Vi söker nu en resultatorienterad kundansvarig till vårt team som kommer att ha en nyckelroll i företaget med ansvar för att bygga, utveckla och underhålla affärsrelationen med våra befintliga kunder och leverantörer. Du är en del av ett dedikerat och engagerat team som strävar efter att leverera service i världsklass till våra kunder. Du kommer att arbeta med ordermottagning och merförsäljning via telefon och mejl samt delvis ha ansvar för inköp och kontakt med leverantörer. Du kommer även att ansvara för att ha koll på och bevaka marknaden samt att identifiera nya kunder. Tjänsten innebär att du är på plats på kontoret.


I arbetsuppgifterna ingår främst att
Ansvara för att skapa och upprätthålla starka kundrelationer genom att vara deras huvudkontaktperson och ge enastående kundservice.
Hantera och koordinera kundförfrågningar och beställningar och säkerställa att de hanteras på ett effektivt och korrekt sätt.
Samarbeta med kunder, leverantörer och interna team, inklusive försäljning, produktion och logistik, för att säkerställa en smidig leveransprocess och uppfylla kundens behov.
Delta i marknadsföringsaktiviteter och representera HAMP AB vid olika evenemang för att öka medvetenheten om företaget och bygga nya kundrelationer.
Bidra till utvecklingen av företagets kundhanteringsprocesser genom att identifiera förbättringsområden och föreslå lämpliga åtgärder och lösningar.
Arbeta i företagets CRM-system med allehanda administrativa uppgifter som rör våra kunder, leverantörer och producenter som tex. Prisuppdateringar, lager och försändelsehantering, samt inventering och ISO-uppföljning.
Ansvara för lagret och hantering av in- och utleveranser för import och export.



Vem är du och vad har du med dig?
Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet av innesälj, hantering av kunder, ordermottagning och är van att ge god kundservice via mejl och telefon. Som person är du noggrann och strukturerad och har god förmåga att arbeta självständigt och du är en fena på att kommunicera och bygga relationer både externt och internt. Du ser vad som behöver göras, får det gjort och kan komma med förslag och råd kring förbättringar i processer och arbetssätt. Det är ett krav att du arbetat i CRM system och eftersom vi arbetar i VISMA så är det ett plus om kan det. Vi vill att du har körkort och att du är van att kommunicera flytande i tal och skrift på både svenska och engelska.


Hur söker du rollen?
Du söker rollen genom att skicka ditt CV till jobb@hamp.se skriv "kundansvarig" i ämnesraden. Vi kommer att titta på ansökningar löpande, och räknar med att komma i mål med rekryteringen i slutet av augusti. Urval sker under vecka 28 och 29. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Zakaria på 0721 98 99 89.


Yrkesoller: Administration, Försäljning, Kundservice, Account Manager, Innesäljare, Service & Kundtjänst, Kundtjänst

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hamp AB, Ingenjörsfirma Rune SPÅNGA
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 14 augusti 2023

Postadress

GRIBBYVÄGEN 32
SPÅNGA, 16303

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024