OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en kundansvarig med inriktning mot maskiner inom affärsenheten Fordon & Maskiner på Göteborgs Stads Leasing AB (GSL).
Du ska vara en positiv person med stort kundfokus och med en god administrativ förmåga. Du ska också vara van att arbeta strukturerat och ha en teknisk bakgrund för att passa bra in i vårt härliga team! Du är målmedveten och har förmågan att tillföra entusiasm i arbetet och i gruppen. Göteborg Stad har som mål att ställa om till en fossilfri maskinpark och detta är ett stort fokus för GSL och för denna tjänst.
Du kommer att arbeta tillsammans med en kollega, vår Leasingansvarige för maskiner, med att stärka det interna samarbetet i Göteborgs Stad för att nå en effektivare hantering av stadens maskinpark. Utveckla och stötta verksamheterna med processer för inköp av maskiner samt rutiner för hantering av eftermarknad med underhåll, service och reparationer. Identifiera ny teknologi som möjliggör en snabb övergång till miljövänliga maskiner samt effektivt nyttjande av maskinparken. Du deltar i omvärldsbevakning och fortsatt utveckling av GSL:s maskinleasingerbjudande.
I ditt uppdrag har du har ett operativt kundansvar med en uppsättning kunder (förvaltningar och bolag), där du agerar rådgivare, tar fram offerter och beställer maskiner från våra maskinleverantörer. Du har en löpande kontakt med våra leverantörer och följer upp så att avtal följs och nyttjas. Du arbetar administrativt med dokumenthantering i olika former samt registrerar och underhåller i våra system för leasing, ekonomi och uppföljning. Du kommer att vara en del av stadens maskinnätverk samt delta i externa projekt som representant för GSL.
I din roll kommer du även att stötta dina kollegor som arbetar med fordons- och cykel leasing samt delta i affärsenhetens och bolagets gemensamma arbetsmoment. Att stötta våra kunder i arbetet med kravställning i upphandling av tunga fordon kan bli aktuellt.
Göteborgs Stads Leasing är inne i en spännande utvecklingsresa när vi implementerat ett nytt leasingsystem för både finansiell- och operationell leasing. Du kommer vara en viktig del in i detta arbete när vi ska implementera den operationella maskinleasingen i systemet.
KVALIFIKATIONER
Du behöver ha eftergymnasial utbildning inom relevant område eller erfarenhet som bedöms likvärdig.
Teknisk bakgrund från maskin- och/eller fordonsbranschen i kontakt med inköps- och avtalshantering.
Du har erfarenhet och god vana av administration och uppföljning gällande avtal, inköp, fakturor och anläggningsregister i digitala system. Du har goda kunskaper i Officepaketet.
För att fungera bra i rollen ställer vi stora krav på personliga egenskaper och lämplighet. Vi söker dig med stort engagemang och driv för dina arbetsuppgifter och bolagets mål. Du är strukturerad, noggrann, självgående och lösningsorienterad samt besitter god analytisk förmåga. Du är kommunikativ och har lätt för att bygga bra relationer med medarbetare och övriga parter.
Språkkvalifikationer; svenska flytande i tal och skrift. Engelska, god nivå i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av kundansvar samt kunskaper inom LOU är meriterande.