OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
För att hus, broar och vägar ska kunna byggas behövs kunskap om Sveriges geografi och fastigheter. Genom att kartlägga verkligheten och tillhandahålla aktuell information om landets topografi och infrastruktur bidrar du därför till grunden för ett hållbart och fungerande samhälle.
Enheten Marknad ansvarar för att tillgodose samhällets behov av grundläggande geodata och för att samordna infrastrukturen för tillgängliggörande av dessa.
ARBETSUPPGIFTER
Som kundansvarig i funktionen Kundsupport och leverans kommer du att ingå i arbetsgrupp Geodatasupport där du arbetar närmast våra slutkunder. Du ger support om Lantmäteriets geodataprodukter och tjänster samt stöd i åtkomst av dessa. Produkterna som avses är inom fastighetsinformation, kartor, flygbilder och höjddata. Supportansvaret gäller också hantering av ärenden avseende den Nationella geodataplattformen där andra informationsägares data än Lantmäteriet kommer att tillgängliggöras.
Det dagliga arbetet innebär bland annat att skapa offerter, hantera avtal, produktbeställningar och leveranser. Arbetet bedrivs främst via e-postkontakter och telefon samt i interna system och applikationer.
Du förväntas löpande bidra i arbetet med ständiga förbättringar som leder till verksamhetens utveckling.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du som söker har god erfarenhet av att arbeta i en supportorganisation. Du har arbetat med att ge service via e-post och telefon och är van att arbeta kundnära. Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har erfarenhet av att arbeta strukturerat och är van att kommunicera i tal och skrift.
Du får gärna ha intresse för frågor av teknisk karaktär då supportfrågorna allt mer handlar om stöd i frågor kring tjänstegränssnitt för våra visnings-, nedladdnings- och direktåtkomststjänster.
Som kundansvarig ger du god kundservice med ett lugnt och hjälpsamt bemötande. Du har en förmåga att anpassa dig till förändringar. För att trivas i rollen som kundansvarig hos oss behöver du kunna arbeta självständigt likväl som tillsammans med andra då vi har ett nära samarbete inom och utanför egna gruppen.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Internleverans Nina Lubrán
08-53489302
Sektionschef Produktleverans Anders Hallgren
08-534489330