Kundansvarig till Jönköpings Energi

Kundansvarig till Jönköpings Energi

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Drivs du av att bygga och utveckla långsiktiga affärsrelationer? Vill du hitta den mest hållbara och framtidssäkrade lösningen för kunderna och samtidigt bidra till ett bättre samhälle? Då kan tjänsten som Kundansvarig (KAM) inom ett härligt team med en attraktiv portfölj av hållbara energilösningar och smarta tjänster inom kommunikation vara något för dig.

I rollen som Kundansvarig har du ansvar för att utveckla affärer med Jönköping Energis största och viktigaste kunder. Du har sammanhållande ansvaret för definierad kundportfölj med dina kunder utifrån målsättning, samtidigt som du är en viktig del i teamet Företagsrelationer som tillsammans ansvarar för försäljningen till alla företagskunder. Vi lägger en stor vikt vid att du ska vara en god ambassadör för Jönköping Energi i mötet med kunder och samarbetspartners.

Ansvarsområden
Vi söker dig som är affärsorienterad med god teknisk förståelse och helst att du förstår hur energisystemen flödar i fastigheten. Du har förmågan att se möjligheterna till utveckling utifrån våra kunders verksamheter, ur både ett tekniskt, kommersiellt och hållbart perspektiv. Du kommer att arbeta lösningsorienterat och konsultativt med att erbjuda våra kunder alltifrån el, värme och kyla till nya lösningar inom solenergi och ladd-infrastruktur. Du är affärsorienterad och har förmågan att se förbättringspotential hos våra kunder ur både ett tekniskt, kommersiellt och hållbart perspektiv.

I rollen kommer du framförallt vidareutveckla befintliga affärer och sälja in nya tjänster samt vara den sammanhållande kontakten för kunden externt såväl som internt, men även aktivt bearbeta och söka nya kunder inom tilldelat kundsegment. Du äger ett helhetsansvar för säljprocessen med kunden där du håller samman affären med kunder vid start och följer upp utifrån kundplaner och leverans. Vi lägger stor kraft på att vara lyhörda och möta kundernas behov för att skapa mervärde för kunden. 

Kvalifikationer
Du har
relevant eftergymnasial utbildning, t.ex. med inriktning mot ekonomi, marknadsföring, energi och/eller motsvarande
2-5 års erfarenhet av storkundsförsäljning eller annan erfarenhet vi ser likvärdig
erfarenhet av komplex försäljning inom energibranschen eller annan tjänstebaserad bransch
intresse av försäljning till och/eller erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen
hög affärsmässighet och god förhandlingsvana
B-Körkort då resor inom regionen förekommer i tjänsten
teknisk förståelse

Det är meriterande om du
har erfarenhet av projektledning, ledarskap eller affärsutveckling
är van att arbeta i Office365, CRM-system eller affärssystem

Som person är du kommunikativ, relationssökande och har förmågan att presentera idéer, lösningar och tjänster. Du behöver också ha ett eget driv och gott omdöme. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Khosro Panah, Rekryteringskonsult, khosro.panah@randstad.se 

Om företaget
Du kommer till en arbetsplats med en gemenskap som bara kan upplevas. Vi har vunnit utmärkelsen ”Excellent Arbetsgivare 2021”, där vi ligger i topp i jämförelse med 300 andra företag och 30 andra energibolag. Hos oss får du goda anställningsvillkor, personalförmåner och möjligheter att utvecklas i en trygg men innovativ bransch. För oss är det viktigt att du får en bra introduktion och säkerhet samt kvalitet är våra prioriteringar i allt vi gör. 

Nu och i framtiden har vi vår bas i infrastruktur och produktion. Vi är en samhällsviktig verksamhet och en lokal aktör som drivs av att skapa effektiva och innovativa energi- och kommunikationslösningar till våra kunder för att bidra till ett hållbart samhälle. Medarbetarnas kompetens och lokalkännedom säkerställer leveranser och tjänster med hög kvalitet. Vi är och kan vara stolta över det vi tillsammans åstadkommer! Vår vision är En god kraft för ett gott samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2021
  • Ansök senast: 7 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Säljare inom Digital native & sales

Säljare inom Digital native & sales

12 augusti 2024

7 augusti 2024