OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med något som är viktigt på riktigt? Då finns en grön värld av möjligheter hos oss. Vi är Sveriges ledande och innovativa leverantör av skogsfröer, skogsplantor och skogsföryngringar. Vi tror på det hållbara skogsbruket som en nyckel till en hållbar framtid. För oss är det viktigt att vara nära våra kunder, som är stora delar av skogsnäringen i Sverige, och även i Finland och Norge, och förstå deras behov, idag, likväl som i framtiden. Vi kännetecknas av högt kundfokus, hög utvecklingstakt, god lönsamhet och hög effektivitet. Vår omsättning växer och är för närvarande på runt 325 mkr, bland annat från odling och leverans av ca 140 miljoner skogsplantor. För att lyckas behöver vi jobba med drivna och kompetenta människor som är redo att ta ett ansvar - och som vill vara med och odla en fossilfri livsstil. Svenska Skogsplantor är ett affärsområde inom Sveaskog. Läs mer på www.skogsplantor.se
Vill du jobba i ett gäng som har god sammanhållning, värderar varandras åsikter, och som vet att trivsel är grunden för att resultatet ska bli bra på jobbet? Sök då jobbet som kundansvarig hos Svenska Skogsplantor med placering på Trekantens plantskola utanför Kalmar. Jobbet är ett föräldravikariat på ett drygt år med start så snart som möjligt.
Om tjänsten
Jobbet som kundansvarig på Svenska Skogsplantor är en bred befattning. Du har som huvudinriktning kontakt med våra kunder avseende beställningar, rådgivning och kundaktiviteter men även arbete med planering och styrning av skogliga tjänster förekommer, vilket innebär att du har kontakter med våra entreprenörer. Samarbete med övriga 15 kund- och uppdragsansvariga som säljer plantor och uppdrag inom området är viktigt.
Du arbetar affärsmässigt och självständigt inom ramen för givna uppgifter. Du trivs med att skapa långsiktiga affärsrelationer där kunden känner oss som en trygg, pålitlig och seriös leverantör.
Arbetsuppgifter
• Offerera och teckna avtal med nya och befintliga kunder
• Skapa och vidmakthålla marknadskunskaper inom eget säljområde
• Skapa och underhålla marknadskunskaper inom RO Syd
• Registrera och ajourhålla i affärssystemet AX
• Leda och hålla i kundmöten och förhandlingar
• Delta och hålla i kundaktiviteter såsom skogsdagar, utbildningar, mässor etc
• Genomföra kvalitetsuppföljningar i fält på produkter och tjänster
• Hålla kontakter med våra distributörer
Din kompetens
Vi vill att du har en eftergymnasial skoglig utbildning eller motsvarande kunskaper. Vi vill också att du har flera års tidigare erfarenhet av marknadsarbete och försäljning, gärna från skogsbranschen.
Om dig
Vi fäster stor vikt vid din personlighet och egenskaper som affärsmässig, strukturerad, samt uppgiftsinriktad är viktiga i tjänsten som kundansvarig. Du är vidare serviceinriktad och flexibel med en förståelse för kundfokus. Våra fyra värdeord enkelhet, öppenhet, kundfokus och innovation speglar mycket vem vi söker.
Frågor och information
För ytterligare information är du välkommen att kontakta RO Syds Försäljningschef Mia Gertzell, tel 010- 544 96 33.
Fackliga företrädare är:
Akademikerföreningen, Erika Sparrman, telefon 010 – 544 95 78
Unionen, Bengt Svensson, telefon 0372-303 83
Ledarna, Ingmar Karlsson, telefon 0480-382 86
Välkommen att söka jobbet senast den 14 maj.
Sveaskog eftersträvar mångfald samt en jämn könsfördelning inom alla yrken i företaget.