OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Marknadsenheten ansvarar för divisionsövergripande kundbearbetning, kundvård och aktiviteter för att öka kundnöjdheten för befintliga kunder och skapa intresse för anslutningar till myndighetens tjänster. Ansvaret innebär att stödja divisionschefen och avdelningarna i marknadsfrågor och att i samverkan driva och utveckla kundupplevelsen. Enheten utvecklar och förvaltar myndighetens samverkansmodell och dokument för avsiktsförklaringar, kundöverenskommelser, leveransöverenskommelser, kundhanteringssystem liksom tjänstekatalog. Marknadsenheten är kundens röst in i Statens servicecenter.
Tjänsten kommer att vara placerad i antingen Stockholm, Gävle eller Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som kundansvarig kommer du vara ansvarig för ett antal myndigheter, vara den primära kontaktytan på taktiskt nivå och bidra i att öka kundnöjdheten. Som kundansvarig är du spindeln i nätet och kontaktytan in mot andra avdelningar på Statens servicecenter för att säkerställa en enhetlig och tydlig kommunikation och erbjudanden till våra kunder. Rollen innebär att vara den som kanske kan Statens servicecenters tjänster allra bäst och är en problemlösare som letar svar och kommunicerar till kund.
En viktig del är också att bidra i kunddriven tjänsteutveckling genom att fånga in kunderna önskemål och behov i tjänsteutvecklingen. Du kommer bland annat att ansvara för försäljning och driva arbetet med kundöverenskommelser för våra tjänster mot kund. Som kundansvarig säkerställer du samarbetet med befintliga kunder enligt vår samverkansmodell. Detta innebär bland annat att följa upp överenskommelser och genomföra kundmöten kontinuerligt, administration av överenskommelse och dess bilagor, offerter och SLA-dokument, mötesprotokoll, kundfakturor etc. Du verkar för intern samverkan med levererande avdelningar samt att delta i interna förbättrings- och utvecklingsaktiviteter inom området. Du deltar även vid anslutning av nya kunder.
Det är viktigt att du är trygg med och stimuleras av att ha många olika kontaktytor. Rollen kräver också att du har förmågan att behålla ett helikopterperspektiv även om innehållet består av detaljfrågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller annan eftergymnasial utbildning/kompetens som bedöms likvärdig
• Minst tre års erfarenhet dokumenterad kompetens inom ekonomi (E-handel & Redovisning) och/eller löneområdet
• Minst tre års arbetslivserfarenhet av verksamhetsutveckling som specialist eller ledare och/eller motsvarande samordningsroll
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Problemlösare
• Serviceinriktad med kundfokus
• Ha en god pedagogisk och kommunikativ förmåga både i tal och skrift
• Strukturerad och noggrann
• Drivande
• Samarbetsförmåga
Dessutom är det meriterande om du har:
• Stort kontaktnät inom staten
• Flerårig erfarenhet som projektledare/uppdragsledare
• Arbetat som kundansvarig inom shared servicecenter
Övrigt
Anställningen är tillsvidare på 100%
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Anställningen är placerad i antingen Stockholm, Gävle eller Göteborg
Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 24 februari. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.