OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medlemsägda OBOS är en av Sveriges största bostadsutvecklare och ägs av sina 500 000 medlemmar i Norge och Sverige. OBOS erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus och flerbostadshus, i städer och på landsbygden. OBOS verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem.
Vi söker dig som vill vara med och realisera OBOS satsning i Sverige. En stor del av tillväxten sker i de tre storstadsregionerna med fokus på bostadsrätter. Med målet att bli den viktigaste bostadsutvecklaren inom fem år med dubblerat antalet sålda enheter förstärker vi nu vårt kundteam.
OBOS vision är att uppfylla människors bostadsdrömmar, där du som kundansvarig blir en nyckelspelare. Rollen innebär att vara den primära kundkontakten från planerat projekt, genom hela försäljningsprocessen fram till inflyttning. Som kundansvarig är du lika bra på att ta hand om kunden, med allt vad det innebär, liksom intern kontroll och försäljningsadministration. Hos oss får kunderna ett professionellt och trevligt bemötande genom hela säljprocessen fram till tillträdet.
Det här förutsätter en mycket god kommunikativ förmåga och känsla för marknaden samtidigt som rollen innebär en del självständigt arbete. Arbetsuppgifterna är varierande vilket ställer stora krav på flexibilitet. Det gäller att ta fullt ansvar för allt det administrativa samtidigt som en stor del av arbetet är att vara aktiv i relation till kunder och andra interna och externa parter.
Tjänsten är placerad i Stockholm där vi arbetar från ett fräscht aktivitetsbaserat kontor.
Vem är du?
För att passa som kundansvarig hos oss har du förmodligen en examen som mäklare eller ekonom med inriktning på marknadsföring och försäljning eller liknande. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Vi vill också att du arbetat med liknande arbetsuppgifter i några år.
Erfarenhet gällande nyproduktion samt bostadsutveckling är mycket meriterande.
Som person delar du våra värderingar och har ett prestigelöst sätt att arbeta med en stark teamkänsla. Vi vill att du är nyfiken och intresserad av bostadsmarknaden. För att klara av rollen behöver du ha en god förmåga att strukturera, prioritera och hantera flera bostadsrättsprojekt parallellt, där alla är i olika faser. Vi ser framför oss en ansvarsfull lagspelare som arbetar bra såväl tillsammans med kollegor som med självständiga arbetsuppgifter.
Vi erbjuder
Hos oss får du en möjlighet att vara med på resan att bygga upp något nytt och etablera OBOS Nya Hem på marknaden. Långsiktighet och stabilitet genomsyrar koncernen som har god ekonomi. Vi driver enbart egenutvecklade projekt och sätter hållbarhet högt på agendan, både miljömässigt och socialt. OBOS är ett värderingstyrt och medlemsägt företag med korta beslutsvägar.
Är du intresserad?
Har du ett stort intresse för försäljning och kundvård på bostadsmarknaden och uppfyller du de kvalifikationer vi efterfrågar? Tveka inte! Skicka in din ansökan snarast, eller senast 5 november. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdag.
Intervjuer sker löpande.
Frågor om tjänsten kan ställas till försäljningschef Gunilla Slättås, telefon 070-601 11 97, eller HR-chef Anna-Lena Beckman, telefon 070 601 34 03
Välkommen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Affärsutvecklingschef Olle Petterson
070-6257494
Affärsutvecklingschef Roger Hjertonsson
070-6434053
Rekryteringsansvarig Victoria Grann Hammarström
036-351034