OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
SHH är ett rikstäckande fastighetsutvecklingsbolag som utvecklar prisvärda och funktionella fastigheter i Sveriges växande städer.
Vi söker nu ytterligare en kundansvarig till vårt säljteam. I rollen som kundansvarig på SHH har du fullt ansvar mot våra kunder i deras bostadsköp. Du är även ansvarig för uppstartande av bostadsrättsföreningarnas styrelse samt överlämningen av den. Tjänsten är tillsvidare.
Om verksamheten
SHH utvecklar prisvärda bostäder i Sveriges växande städer med målet att fler ska ha råd att bo bra och leva väl. Verksamheten omfattar hela kedjan från köp av mark för bostadsrätter, hyresrätter och samhällsfastigheter till försäljning av bostadsrätter samt långsiktig förvaltning av hyresrätter och samhällsfastigheter såsom vård- och omsorgsboende samt skolor.
Sedan SHH grundades 2010 har cirka 2100 boenden över hela Sverige färdigställts.
Under 2019 bildades SHH Samhällsfastigheter som erbjuder välutvecklade äldreboenden och skolor till kommuner och privata aktörer i hela Sverige.
SHH är ett helägt dotterbolag till Fabege.
www.shhbostad.se
Mer om tjänsten
Som kundansvarig på SHH har du en central roll som företagets kontaktperson mot våra bostadsköpar, från säljstart till bostadsrättens överlämnande till medlemmarna. Du är ansvarig för all administration genom hela processen mot våra kunder och även ansvarig för all bostadsrättsadministration såsom ändringar hos Bolagsverket, stadgar, styrelsearbete tillsammans med övriga styrelsemedlemmar, avtal, dokumentation och arkivering.
Goda kunskaper inom juridiken är meriterande då du i din roll har löpande kontakt med såväl bostadsrättsköpare, mäklare och förvaltare inför säljstart, inflyttning och överlämning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kontraktsskrivning och upprättande av avtal.
Eftersom vi skapar boende utanför Stockholmsregionen så innebär det drygt 10 resor med övernattning per år, samt även förekommande arbete på kvällar och helger. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm. SHH erbjuder fast månadslön. Tillgång till bil-pool och företags-cykel för resor i tjänsten finns. På SHH arbetar vi alla för en trevlig och inspirerande arbetsmiljö.
Din profil
Som person är du en tydlig teamplayer med hög ambitionsnivå.
Vi ser gärna att du har en entreprenörsådra och 4-5 års erfarenhet från bostadsbranschen, gärna som mäklare.
Du har inga problem med att arbeta självständigt när det krävs.
Du tar egna initiativ och är kreativ vid utmaningar och har alltid fokus på kundens bästa.
Som person är du är prestigelös och ödmjuk.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialister Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se och Tobias Lindberg tobias.lindberg@dreamwork.se
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09