OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sedan 1929 har Svenska Skeppshypotek uppdraget att stärka den svenska handelsflottan. Verktygen är finansiering och rådgivning. Kompetens, mångårigt engagemang och stor förståelse för rederinäringen och dess särdrag gör Svenska Skeppshypotek till en trygg finansiell partner. Kunderna finns i Sverige och övriga Norden. Balansomslutningen uppgår till 9 miljarder kronor. Ambitionen är att växa. Läs mer på Svenska Skeppshypotek.
Svenska Skeppshypotek ser möjligheten att medverka till fler affärer och förstärker nu vårt team genom att rekrytera ytterligare en Kundansvarig. Vi söker dig med stor förmåga att bygga kundrelationer, är affärsmässig och vill vara med att utveckla vår affär framåt.
Arbetsbeskrivning
Som kundansvarig hos oss arbetar du med finansiering av svenska och utländska fartyg. Du är med och tar ansvar för bolagets lönsamhet och långsiktiga kundrelationer genom att arbeta med proaktiv analys och nätverkande för att skapa positiva kundmöten. I din vardag arbetar du med:
• Kundrelationer, befintliga kunder, ta kontakt med potentiella kunder, intresseorganisationer och nätverka på olika sammankomster
• Jobba med kreditrisk/analys och skriva kreditpropåer
• Presentera transaktioner för styrelsen
• Arbeta med låne- och säkerhetsdokumentation
• Omvärldsbevakning, följa och analysera finans- och shippingmarknad
Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annat relevant område. Vi sätter stor vikt på dina personliga egenskaper men troligtvis har du några års erfarenhet från en analys/kundorienterad roll inom ekonomi/ finans. Erfarenhet från en roll på företagssidan inom bank tror vi kan vara en passande bakgrund. Meriterande med någon form av erfarenhet från shipping eller fastighetsbranschen. Du behöver känna dig bekväm med engelska och svenska både i tal och i skrift.
Lite mer om dig
Som person trivs du att nätverka och bygga relationer med stort intresse av företaget, verksamheten och företagaren man har som kund. Vi vill fungera som diskussionspartner och vara en del av kundens utveckling där du har ett rådgivande förhållningsätt och bidrar med ditt kunnande och stöttar med din expertis. För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk, affärsmässig, ansvarstagande, mål- och resultatorienterad. Hos oss passar du in genom att vara en lagspelare som tycker om att dela med dig av din kompetens och erfarenheter med dina kollegor.
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete med stor frihet att påverka din vardag. Vi är ett mindre team med god sammanhållning och vårt fräscha kontor ligger mitt på Avenyn i Göteborg. Svenska Skeppshypotek befinner sig i en förändringsresa där du kommer bli en viktig del.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Välkommen med din ansökan via www.jerrie.se. För frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Helena Bruman, 0735-40 52 62. Urval och intervjuer kommer att ske i januari efter julledigheter men vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 16 januari.